۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۴۸۲۹۴
مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان:

ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه راه جلوگیری از شیوع منکرات است

ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه راه جلوگیری از شیوع منکرات است
حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه راه جلوگیری از شیوع منکرات است، گفت: این مهم باید در ادارات مورد توجه ویزه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، ظهر امروز در دومین شورای اقامه نماز اداره اقتصاد و دارایی استان که با موضوع بررسی وضعیت برنامه‌های نمازی و فرهنگی برگزار شد، گفت: ریشه بسیاری از ناهنجاری ‏های اجتماعی که از مصادیق منکرات می ‏باشند، در حرص و بخل است که طبع مادی انسان به سوی آنها میل دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان افزود: این منکر اگر مهار نشود، منجر به بروز منکرات و شیوع بسیاری از آسیب‏ های اجتماعی می‏ شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال یک میزان و ترازویی را به عنوان نماز قرار داده است، خاطرنشان کرد: چنانچه کفه ترازو به سمت فحشاء و منکرات سنگینی نماید، نشان از تضییع نماز در جامعه و چنانچه کفه ترازو به سمت کاهش فحشاء و منکرات سنگینی نماید، نشان از بزرگ داشتن و ادای حق نماز در جامعه است.

حجت الاسلام چراغی بیان کرد: همین که نمازگزار در نماز یاد خدا می کند و احساس می کند که در پیشگاه عظمت اوست، برای او حالت بازدارندگی از انواع مفاسد به وجود می آید.

وی ادامه داد: این ویژگی یکی از ملزومات اساسی در بین همه کارکنان دستگاه های اجرائی بویژه دستگاه های اقتصادی و مالی باید باشد.

حجت الاسلام چراغی عنوان کرد: ترویج و تبیین فرهنگ اقامه نماز لازمه توسعه و ترویج اخلاق و معنویت در جامعه و راه مقابله با آسیب های اجتماعی است.

ابراهیم بهروج
برچسب ها: نماز ادارات جامعه
ارسال نظرات