۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۷۰۱
نماینده ولی فقیه در دانشگاه قزوین:

کسب علم بدون تقوا و معرفت دینی همان پذیرش علوم غربی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های قزوین گفت: امروز رویکرد اصلی مراکز آموزشی ما باید ترویج معارف دینی و معنویت گرایی باشد چون اگر علم در کشور اسلامی بدون تقوا و معرفت دینی حاصل شود با علوم غربی هیچ فرقی نخواهد داشت.
امام جمعه موقت قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های قزوین روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان، با اشاره به نقش دفتر نمایندگی ولی فقیه در سطح دانشگاه ها، گفت: این دفاتر باید براساس رسالت اصلی که بر عهده آنها است حرکت کنند.

وی با تأکید بر ترویج معنویت در سطح دانشگاه ها، افزود: امروز رویکرد اصلی مراکز آموزشی ما باید ترویج معارف دینی و معنویت گرایی باشد چون اگر علم در کشور اسلامی بدون تقوا و معرفت دینی حاصل شود با علوم غربی هیچ فرقی نخواهد داشت.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به این که امروز نظام سلطه با همه توان در تلاش است تا اعتقادات دینی نسل جوان جامعه را تضعیف کند، ادامه داد: تروج معارف ناب اسلامی در سطح دانشگاه ها ودر بین عموم جامعه به ویژه نسل جوان ضرورتی است که نباید از آن غافل شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز همه وظیفه داریم اندیشه ناب اسلامی را در سطح جامعه ترویج کنیم، تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی تنها را مقابله با خرده فرهنگ های غربی است که امروز گریبانگیر کشورهای اسلامی است.

امام جمعه موقت رشت با تأکید براین که مسأله تبلیغ دین مبین اسلام از یک اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: تبلیغ رسالت های الهی، تفهیم و پیاده کردن اهداف و آرمان های قرآن و اسلام وظیفه هر مسلمانی است که باید در این مسیر گام های مؤثرتری برداشته شود.

حجت الاسلام عابدینی با بیان این که امروز جامعه ما نیازمند شناخت بیشتری نسبت به جایگاه ولایت هستند، گفت: این جایگاه رفیع باید به شیوه ای تأثیرگذار در سطح جامعه تبلیغ و ترویج شود.

وی با بیان این که در عصر غیبت جایگاه امامت، جایگاهی انسجامی، اجتماعی و آزادی است که با ولایت معنی پیدا می کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از اعمال اصلی دین مبین اسلام با شناخت صحیح ولایت جایگاه پیدا می کنند.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی از همان روز های ابتدایی پیروزی انقلاب در پی ضربه زدن به این جایگاه رفیع بودند، ادامه داد: خوشبختانه علیرغم گذشت بیش از سه دهه از عمر این انقلاب جایگاه ولایت درنظام اسلامی هر روز مقتدر می شود.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های قزوین با تأکید براین که امروز همه وظیفه داریم شناخت شرایط روز جامعه درمسیر ولایت گام برداریم، تصریح کرد: تبعیت از ولایت و رهبری جامعه اسلامی یک تکلیف است که باید مورد توجه قرار گیرد./950/پ202/ص
ارسال نظرات