۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۱۱۳
امام جمعه موقت یزد:

شورای عالی حوزه برای بازگرداندن طلاب به مناطق خود چاره‌ای بیندیشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت یزد پیشینه حوزه علمیه این شهر را درخشان توصیف کرد و تاکید کرد: با توجه به اینکه مؤسس حوزه علمیه قم یک شخصیت یزدی است، حوزویان به نوعی وامدار یزدی‌ها هستند.
آيين افتتاحيه کميسيون هاي پنجمين اجلاسيه منطقه اي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در يزد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن معزالدین، امام جمعه موقت یزد در حاشیه برگزاری اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: برگزاری این نوع اجلاسیه ها در حقیقت مصداق بارز مشاوره و هم اندیشی در خصوص امور مربوط به حوزه های علمیه است.

وی با بیان اینکه هم اندیشی و مشورت مسؤولان، نخبگان و صاحبنظران حوزوی به ارتقا و تقویت برنامه های مدارس علمیه شهرستان های کمک شایانی می کند، تاکید کرد: خوشبختانه در این اجلاسیه مسائل خوبی مطرح و تصمیم های مناسبی نیز اتخاذ شد.

امام جمعه موقت یزد تاثیر برگزاری اجلاسیه های منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه در استان های مختلف در امور فرهنگی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: علما مورد اعتماد مردم و جامعه هستند و در بسیاری از امور محرم مردم به شمار می آیند.

وی اضافه کرد: در کنار هم قرار گرفتن علما و مشورت و هم اندیشی آنان در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی به پیشبرد اهداف روحانیت و حوزه های علمیه که همان هدایت مردم است کمک شایانی می کند.

حجت الاسلام معزالدین گفت: تاکنون اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در چهار استان کشور برگزار شده که طبق گزارش های داده شده، برگزاری این اجلاسیه ها ثمرات بسیار مناسب و خوبی را برای استان های فوق به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: برگزاری اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مناطق و استان ها سبب می شود که متناسب با نیازها و ظرفیت های استانی برای پیشبرد امور در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برنامه ریزی و سیاست گذاری شود تا تصمیمات مناسب تری برای پیشبرد اهداف اتخاذ شود.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه یزد در بخش دیگری از سخنان خود، پیشینیه حوزه علمیه این شهر را درخشان توصیف کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سفری که به یزد داشتند لقب دارالعلم را به این شهر دادند که این مساله نشان دهنده جایگاه برجسته یزد در مسائل علمی است.

وی با بیان اینکه یزد پیشینیه علمی درخشان و روشنی دارد، گفت: با توجه به اینکه مرحوم حضرت آیت الله عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه، یزدی هستند، به نوعی حوزه وامدار یزدی ها به شمار می آید.

حجت الاسلام معزالدین اضافه کرد: یزد محیط مناسبی برای پرورش عالمان بزرگ دینی بوده و هست، در حال حاضر نیز حوزه علمیه این شهر در موقعیت نسبتا خوبی قرار دارد. البته این حوزه علمیه تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده ال فاصله دارد و باید با تدبیر، برنامه ریزی و دور اندیشی مشکلات را حل کنیم.

این استاد حوزه علمیه یزد تاکید کرد: ضرورت دارد از سوی جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه جهت انتقال طلابی که از استان های مختلف در قم سطوح عالی حوزه را گذرانده‌اند، به شهرستان های شان برنامه ریزی شود.

وی با استناد به آیه شریفه نفر بیان داشت: اگر طلابی که از شهرستان های مختلف در قم تحصیل می کنند، بعد از گذراندن سطوح مقدماتی و عالی حوزه به شهرهای خود بازگردند، نتایج بسیار خوبی حاصل خواهد شد و ما امیدواریم در این خصوص طرحی مناسب درنظر گرفته شود. /924/ت302/ع

ارسال نظرات