۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۲۴۵۴۳
آیت الله صفایی بوشهری:

ثمره حیا صیانت از خود در برابر افکار غیراخلاقی است

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه عاقل‌‌ترین مردم، باحیاترین افراد هستند، گفت: انسانی که گناه می کند، نخستین چیزی که ازدست می دهد ایمان است.
آیت الله صفایی بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، سلسله جلسات هفتگی تفسیر قرآن آیت الله صفایی بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، شامگاه دوشنبه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

 

آیت الله صفایی بوشهری در این جلسه با اشاره به برخی از فضائل اخلاقی در قرآن، گفت: یکی از فضائلی که منشأ فضیلت های دیگر می شود حیا است که در زبان فارسی شرم نام دارد.

 

امام جمعه بوشهر افزود: حیا یک فضیلت درونی انسان است و نشانه این است که آن فرد خوب و بد را می شناسد یعنی انسان با حیا، انسان بصیر  و با معرفتی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه داشتن حیا، نشانه ایمان و عقل است، ادامه داد: از دیگر آثار حیا، نشان دهند وجدان و فطرت بیدار است از این رو شخصی که حیا دارد مجموعه‌ای از دانش ها و بینش ها در وجود او است.

 

وی با بیان حدیثی تأکید کرد: امام صادق(ع) می فرمایند، کسی که حیا ندارد، ایمان هم ندارد، حیا و ایمان دو چیز بهم گره زده است و اگر یکی از اینها از بین رفت دیگر نیز می رود.

 

آیت الله صفایی بوشهری با توجه به اینکه عاقل‌ترین مردم، باحیاترین افراد هستند، گفت: انسانی که گناه می کند، نخستین چیزی که از دست می دهد ایمان است.

 

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: ثمره حیا عفت است یعنی صیانت از خود در برابر افکار و مقاصد غیراخلاقی و جنسی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: کسی که حیا ندارد نه خودش خیری می بیند و نه خیرش به کسی می رسد زیرا حیا است که سبب می شود انسان به سمت کارهای زیبا و خداپسندانه برود.

 

وی با تأکید بر اینکه بهترین و زیباترین حیا، حیای انسان از خودش است، انسانی که در حوزه معرفت هست انسان بینایی است که هیچ گاه گناه نمی کند چون خدا را ناظر بر کارهای خود می داند./846/202/ب1

ارسال نظرات