۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۹۱۲۷۱
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی در 30 نقطه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی در 30 نقطه خراسان جنوبی برگزار می‌شود
حجت الاسلام ملایی از برگزاری مراسم گرامیداشت 9 دی در 30 نقطه از خراسان جنوبی خبر داد و گفت: سخنران این مراسم مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد ملایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ارتحال آیت الله شاهرودی، اظهار داشت: آیت الله شاهرودی از علمای خراسان جنوبی بودند که زحمات زیادی برای انقلاب اسلامی کشیدند.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی یار دیرین امام و رهبری بود، گفت: مراسم یادبود آیت الله هاشمی شاهروی از سوی نماینده ولی فقیه در استان امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه 9 دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، افزود: شعار محوری این روز نیز«چهل سال ولایتمداری، بصیرت، استقامت و ماندگاری انقلاب اسلامی» است.

حجت الاسلام ملایی تصریح کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند در زمان فتنه‌ها آنچنان حق و باطل با هم آمیخته می‌شوند که تشخیص حق از باطل و باطل از حق آسان نیست.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند حق را به جای باطل و باطل را به جای حق نشان دهند، ادامه داد: نارسایی‌ها و مشکلات موجود در جامعه توسط رسانه‌های بیگانه چند برابر نشان داده می‌شود اما از دستاوردهای انقلاب چیزی بیان نمی‌کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دشمن در فتنه‌ها به دنبال شبهه‌افکنی است بنابراین برای رهایی از این وضعیت داشتن شاخص و چراغ راه مهم است.

حجت الاسلام ملایی اظهار کرد: چراغ راه برای انسان همان بصیرت است و در زمانی که منظرها غبارآلود و فتنه‌ها در جامعه سایه افکنده، داشتن این شاخص‌ها می‌تواند ما را به سلامتی از این مسیر سخت عبور دهد.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) و قرآن در اسلام شاخص هستند، گفت: هر کسی که می‌خواهد از شبهات و انحرافات رهایی یابد باید به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک بجوید اگر موضوعی با این دو شاخص مطابقت داشته باشد، بپذیرد در غیر این صورت نپذیرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: جمهوریت، مردم سالاری، قانون اساسی و ولایت فقیه از جمله شاخص‌های انقلاب اسلامی است و هر چه که با اسلام مطابقت داشته باشد را بپذیریم.

حجت الاسلام ملایی بیان کرد: علت به وجود آمدن 9 دی، آتش زدن پرچم عزای حسین(ع) در عاشورای حسینی بود و یکی از دلایل دیگر نیز قبول نداشتن رای مردم بوده است و شعارهای ساختارشکنانه علیه ولایت فقیه سر دادند.

وی با بیان اینکه قانون‌شکنی همان شاخص‌شکنی است، عنوان کرد: در سال 88 بسیاری از افرادی که نگاه به چهره‌ها، گروه‌ها و احزاب می‌کردند و از شاخص‌ها غفلت و دچار لغزش شدند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم یوم الله 9 دی در خراسان جنوبی، گفت: این مراسم روز یکشنبه 9 دی ماه ساعت 9:30 صبح با سخنرانی مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ملایی با بیان اینکه بعد از سخنرانی نیز راهپیمایی از خیابان شهید تیمورپور به سمت میدان قدس برگزار می‌شود، افزود: همچنین مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی ماه به صورت همزمان در روز یکشنبه هفته آینده شهرستان خوسف ساعت 19 هیات حسینی، شهرستان نهبندان ساعت 9 صبح مصلی امام علی(ع)، شهرستان بشرویه ساعت 17:30 مسجد جامع، شهرستان درمیان ساعت 9 صبح مسجد محمد رسول الله(ص)، شهرستان سربیشه ساعت 9:30 صبح مهدیه، شهرستان سرایان ساعت 17:30 مصلی، شهرستان قاین ساعت 9 صبح مصلی، شهرستان زیرکوه ساعت 9 صبح راهپیمایی از روبروی درمانگاه کوثر به سمت مصلی، شهرستان طبس ساعت 17:30 آستان مقدس حسین بن موسی الکاظم(ع) و شهرستان فردوس ساعت 10 هیات فاطمیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی در بیش از 30 نقطه استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بصیرتی و کرسی‌های آزاداندیشی، برگزاری مسابقات با موضوعات بصیرتی، فضاسازی و تبلیغات محیطی و توزیع محتوای بصیرتی به وعاظ و خطبا و اعزام مبلغ به محافل و مجالس، نشست‌های تبیینی ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و میثاق نیروهای مسلح با ولایت از جمله برنامه‌های گرامیداشت یوم الله 9 دی در استان است./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات