۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۶۰۱۱۸۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مباحث دینی باید به زبان ساده برای مردم تبیین شود

مباحث دینی باید به زبان ساده برای مردم تبیین شود
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: مباحث دینی باید به زبان ساده و گیرا برای مردم تبیین و تشریح شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان دینی شهرستان نکا با تبریک ایام ماه رجب، این ماه را یک فرصت مغتنم و ارزشمند برای توبه و استغفار به درگاه خداوند متعال عنوان کرد و گفت: خداوند در این ماه پر فیض در‌های رحمت خود را به سوی همه بندگانش گشوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی نیز باید از ظرفیت معنوی ماه‌های رجب و شعبان در جهت خودسازی و تهذیب نفس بیشتر بهره گیرند، خاطرنشان کرد: روحانیت باید در زهد، تقوا و تهذیب درون همواره پیشگام باشد.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که رفتار، اعمال و اخلاق مبلغان دینی باید به گونه‌ای باشد که همواره مردم آن‌ها را الگوی اخلاقی خود قرار دهند، تصریح کرد: نباید خدای ناکرده به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم از دین گریزان شوند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره در معرض نگاه مردم قرار دارد، خاطرنشان کرد: حفظ جایگاه روحانیت در وهله نخست به خودمان باز می‌گردد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همواره به دنبال نقطه ضعفی از روحانیت هستند تا از آن برای تبلیغات منفی علیه روحانیت استفاده کنند، افزود: روحانیت باید با هوشیاری بیشتر این توطئه‌های دشمنان را خنثی و مسیر را برای تبلیغ دین بیشتر همواره کند.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که خوشبختانه در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های علمای دین بستر‌های لازم برای تبلیغ احکام دینی فراهم شده است، گفت: با یک تعامل و ارتباط سازنده با مردم می‌توان آن‌ها را در مسیر صحیح دینی قرار داد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن برای تضعیف دین همه توان خود را به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای وفضای مجازی که در انحصار دشمنان دین و نظام قرار دارد شبانه روزی می‌کوشند تا مردم و نسل جوان را از مسیر دین منحرف کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مباحث دینی باید به زبان ساده و گیرا برای مردم تبیین و تشریح شود، تصریح کرد: منبرهای سنگین و طولانی موجب بی حوصلگی و فاصله گرفتن مردم از منابر تبلیغی می شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات