۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۰۴۶۴۰
امام جمعه بابل:

آراء و افکار شهید مطهری خط بطلانی بر عقاید پوچ جریان نفاق بود

آراء و افکار شهید مطهری خط بطلانی بر عقاید پوچ جریان نفاق بود
امام جمعه بابل با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، گفت: افکار و اندیشه‌های دینی و انقلابی ایشان خط بطلانی بر عقاید انحرافی جریان نفاق در درون کشور بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز دیدار جمعی از معلمان این شهرستان با گرامیداشت مقام معلم و همچنین بزرگداشت مقام استاد شهید مطهری، بر ضرورت ارائه محصولات فکری استاد شهید مطهری از سوی مراکز علمی به جامعه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که افکار و اندیشه‌های شهید مطهری سرشار از مفاهیم ناب دینی و اسلامی است، افزود: جامعه امروز برای رسیدن به رشد و تعالی معنوی نیازمند بهره گیری از اندیشه‌های دینی شهید مطهری است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که با بهره گیری از افکار و اندیشه‌های استاد شهید مطهری می‌توانیم بنیاد‌های فکری جدیدی را در جامعه اسلامی ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: با نگاهی عمیق به آراء و اندیشه‌های آن شخصیت تراز اول انقلاب درخواهیم یافت که ایشان فهم و شناخت عمیقی نسبت به اسلام ناب داشت.
 
وی از شهید مطهری به عنوان یکی ارکان اصلی نهضت انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان این که نقش این شخصیت برجسته در حرکت عظیم امام خمینی (ره) بسیار پررنگ و اثرگذار بوده است، بیان داشت: افکار و اندیشه‌های دینی و انقلابی شهید مطهری خط بطلانی بر عقاید انحرافی جریان نفاق در درون کشور بود.
 
امام جمعه بابل با بیان این که سخنان و اندیشه‌های ناب استاد شهید مطهری می‌تواند مبنای شناخت از دین و اسلام ناب قرار گیرد، تصریح کرد: امروز مراکز حوزوی و دانشگاهی نقش بسیار مهمی در تبیین و گسترش اندیشه‌های ناب این شخصیت بزرگ دارند.
 
مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علم در دین مبین اسلام اشاره کرد و با بیان این که اسلام همواره بر ضرورت علم آموزی تأکید داشته و دارد، گفت: توجه عمیق به علم و تأکید و سفارش به فراگیری آن همواره جزء مهم‌ترین رویکرد‌های اسلام ناب بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که در نظام اسلامی مهم‌ترین هدف از تعلیم و تربیت رشد دینی، معرفتی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: در تربیت دینی همه ابعاد وجودی انسان مورد توجه قرار گرفته و مسیر برای به فعلیت رسیدن استعداد‌های درونی انسان هموار می‌شود.
 
امام جمعه بابل با تأکید بر این که امروز مدارس و دانشگاه‌های ما باید در مسیر رشد معنوی و اخلاقی حرکت کنند، افزود: این مسأله در تضاد با علم آموزی نیست بلکه بهره گیری همزمان علم و اخلاق و معنویت موجب رشد و تعالی حداکثری انسان خواهد شد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات