۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۶۰۷۱۹۸
نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد؛

لزوم به کارگیری ظرفیت معتمدین و ائمه جمعه و جماعات برای ترویج فرهنگ زکات

لزوم به کارگیری ظرفیت معتمدین و ائمه جمعه و جماعات برای ترویج فرهنگ زکات
امام جمعه همدان گفت: در بخش ها و روستا های مختلف با شناسایی افراد معتمد هر منطقه و با کمک آن ها در جهت جذب زکات و ترویج این فرهنگ قدم برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در شورای زکات استان با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های موجود خاطرنشان کرد: در این شورا جای خالی حوزه های علمیه و استفاده از نظرات آنها احساس می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی افزود: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که در بخش ها و روستاهای مختلف با شناسایی افراد معتمد هر منطقه و با کمک آن ها در جهت جذب زکات و ترویج این فرهنگ قدم برداریم.

وی با بیان این که حضور بزرگان هر منطقه گام مهمی برای ترویج پرداخت زکات است، خاطر نشان کرد: این عزیزان از آن جایی که بومی منطقه خود هستند و آشنایی کامل با اهالی دارند بازوان کمکی این ستاد باشند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در کنار معتمدین نباید از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و مبلغان نیز غافل شد و باید در هر برنامه ای ضمن آشنا کردن مردم آنها را به پرداخت زکات تشویق کرد.

وی برگزاری همایش های زکات در مراکز استان ها را بدون نتیجه عنوان کرد و گفت: جامعه هدف ما کشاورزانی هستند که در روستا و در شهرستان هایی که زمین کشاورزی وجود دارد حاضر هستند بنابراین حرف این همایش ها به گوش این افراد نخواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: البته می توان در این جلسات با دعوت از معتمدین به عنوان رابطان مرکز با مناطق پلی جهت انتقال مباحث مطرح شده بین مسوولان و مردم ایجاد کرد.

وی در پایان مهم ترین قسمت در شورای زکات را آموزش و فرهنگ سازی دانست و اظهار داشت: این بخش باید نسبت به دیگر بخش فعال تر باشد و ارائه ایده های جدید شورا را یاری دهد./979/پ210/ق

هادی شاملو
ارسال نظرات