۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۶۲۱۲۳۳
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

انسان‌ها به رزق حلال و حرام امتحان می‌شوند

انسان‌ها به رزق حلال و حرام امتحان می‌شوند
حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه یکی از رفتار‌های دینی رزق و امتحان به رزق است، گفت: خداوند می‌فرماید ما همه انسان‌ها را به رزق حلال و رزق حرام امتحان می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل شنبه شب در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در مسجد عربی برگزار شد، در ادامه بحث دعای مکارم اخلاق امام سجاد (ع)، گفت: یک از دغدغه‌های انسان از ابتدای خلقت تا به امروز موضوع رزق روزی است.

وی افزود: امتحان حضرت آدم نیز به رزق بود و به او گفته شد از همه میوه‌های بهشتی استفاده کند و از یک میوه استفاده نکند، اما دراین امتحان از میوه ممنوعه خورد در امتحان الهی تأیید نشد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: مردم کوفه نیز به رزق و روزی امتحان شد و در مقابل امام حسین ایستادند، چرا که شکم‌های آن‌ها از مال حرام پرشده بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از رفتار‌های دینی رزق و امتحان به رزق است، افزود: خداوند می‌فرماید ما همه انسان‌ها به رزق حلال و رزق حرام امتحان می‌کنیم.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: رزق و روزی خیلی از انسان‌ها به نام آن‌ها است، اما به کام آن‌ها نیست و از گلوی آن‌ها پایین نمی‌رود، از این رو خدا انسان را با دادن مال و ثروت امتحان می‌کند.

حجت الاسلام شاه فضل کسب روزی حلال را مهم دانست و با اشاره اینکه اگر رزق و روزی حلال باشد به چندین برابر افزایش داده می‌شود، گفت: یک ریال حلال از میلیارد‌ها ریال حرام بیشتر ارزش دارد.

وی انجام صله رحم، رفتن به دنبال کار و تلاش در صبح و عصر، حسن خلق، ذکر استغفار، راستگویی، امانتداری و حفظ امانت، تکرار اذان، حرص نزدن، تشکراز خدا و دیگران و وضو گرفتن قبل یا بعد از غذا را از جمله مسائلی دانست که توجه به آن و رعایت آن، رزق و روزی حلال و طیب انسان را افرایش می‌دهد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: هزینه کردن برای خود ودیگران، همسایه داری خوب، دادن صدقه و خمس، خیر به دیگران، شستن ظرف بلافاصله بعد از صرف غذا، جاروکردن منزل، ناخن گرفتن روز جمعه، سحرخیزی و بیداری بعد از اقامه نماز صبح تا طلوع آفتاب و خواندن دائمی زیارت عاشورا را از دیگر مواردی نام برد که رعایت آن رزق و روزی حلال و طیب انسان را افرایش می‌دهد.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: نباید چشم به مال و ثروت دیگران داشت، چرا که داشتن چشم به مال دیگران سبب خواهد شد هیچگاه از وضعیت مالی خود رضایت نداشته باشیم./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات