۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۲۵۹۰۶
مدیرکل امور پژوهشی حوزه های علمیه خواهران:

بانوان با حفظ هویّت حوزوی، مسؤولیت ها را بپذیرند

بانوان با حفظ هویّت حوزوی، مسؤولیت ها را بپذیرند
حجت الاسلام و المسلمین ربانی ورود بانوان حوزوی در مراکز پژوهشی همچنین عهده دار شدن برخی مسؤولیت ها را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدتقی ربانی، در جمع بانوان پژوهشگر یزدی با تبریک تأسیس دومرکز پژوهشی بانوان یزدی، اظهار کرد: یزد را از نگاه جغرافیایی اگر بنگریم مثل سایر مناطق دیگر است، ولی وقتی در فرهنگ دینی و نقش آفرینی نگاه می کنیم به آن افتخار می کنیم.

وی تصریح کرد: در صد سال اخیر که شیعه توانست جهانی و اثرگذار شود و نقشه ها و توطئه های دشمنان را که به دنبال کنار زدن دین از جامعه بودند، خنثی کند؛ یک جریان مقدس و مبارکی در حوزه علمیه جدید که صدمین سال تأسیس آن است توسط حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی ایجاد شد.

مدیرکل امور پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور اذعان کرد: یزد نقش بسیار درخشان و متبلوری را در رابطه با خدمت به دین دارد و دارالعباده و خیمه گاه های تشیع است که نباید کوچکترین سستی در آن ایجاد شود؛ یزد متعلق به جریان های جاهلی و تاریک نیست، بلکه سرای شیعه و خیمه اهل بیت(علیهم السلام)است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی توصیه کرد: بانوان حوزوی یزد به هسته های مطالعاتی توجه کنند و با مطالعات میدانی بشناسند که کجاها جریان های جاهلی تمرکز پیدا می کنند؟ پژوهشگران هم به موقع وارد عمل شوند.

وی خاطر نشان کرد: رفتار حضرت امام خیمنی (ره) در عرصه دشمن شناسی به ما آموخته است که در عرصه فرهنگی چه فعالیتی انجام دهیم و ما به هنگام و به موقع با ایجاد اقدامات پژوهشی یک سری حرکت های هویتی و جریان سازی را روی آن سرمایه گذاری کنیم.

مدیرکل امور پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور یادآور شد: در سال های پیروزی انقلاب که به نام شیعه و حوزه های علمیه شروع شده بود، تمام رنگ و علامت ها به نام دین بود و روزی توده ای ها نزدیک عاشورا اطلاعیه راهپیمایی دادند و امام راحل به موقع اعلامیه دادند که این راهپیمایی برگزار نمی شود و چند روز بعد به نام شیعه برگزار می شود.

حجت الاسلام ربانی تصریح کرد: این دقت ها را به عنوان هویت شیعه و هویت دین باید داشته باشیم و گزارش های خوبی از آورده ها و سرمایه هایی که داریم گزارش شود.

وی ادامه داد: اکنون پس از گذشت قریب به ۲۰ سال از تأسیس حوزه علمیه خواهران در کشور دارای سرمایه های بزرگی است و ما نسبت به سرمایه های خودمان اعتنا و توجه کامل کنیم و خودمان را در میدان های رقابت ببریم که نیازمندیم تا هویت و جایگاه خود را بیان کنیم.

وی تأکید کرد: باید در دانشگاه ها با حفظ هویت حوزوی خود فعالیت کنیم. همچنین بانوان حوزوی باید در مراکز پژوهشی وارد شوند و عهده دار برخی مسئولیت ها شوند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات