۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۸۱۳۱
آیت الله موسوی جزایری:

عشایر عرب خوزستان لبیک گوی مستمر ندای رهبری هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به تبعیت عشایر غیور عرب خوزستان از مراجع تقلید و ولایت فقیه اقتدار عشایر غیور در مقابل استعمار پیر انگلیس را شگفتی بزرگ دانست و اظهار داشت: عشایر عرب خوزستان لبیک گوی مستمر ندای رهبری هستند.
همايش جهاد عشاير عرب خوزستان سخنراني آيت الله موسوي جزايري، همايش جهاد عشاير عرب خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان امروز در همایش بزرگداشت عشایر عرب خوزستان مقابل استعمار پیر انگلیس طی سخنانی ضمن تقدیر از عشایر پر شور عرب خوزستان ، اقتدار عشایر غیور در مقابل استعمار پیر بریتانیا شگفتی بزرگی داشتند و گفت: این شگفتی در میان جنگ جهانی اول در سال 1293هجری شمسی به وقوع پیوست که عشایر و غیور مردانی از این خطه در مقابل این ظالمان ایستاد.

وی در ادامه به بررسی و چگونگی وقوع این حادثه و جهاد بزرگ اشاره کرد و گفت: عشایر غیور عرب خوزستان همواره به تبع از علمای دین که هرگز در مقابل ظلم و استعمار که سکوت نکردت به پا خاسته و برای جهاد و نصرت از دفاع و مسلمین اقدامی شجاعانه کردند.

آیت‌الله موسوی جزایری همچنین با قرائت و ارزیابی هایی از فتوای آیت الله محمد کاظم یزدی زعیم حوزه های علمیه نجف و از صاحب فتوای آن دوران خاطر نشان کرد: مردم خوزستان همواره تبعیت کاملی از مراجع تقلید و ولایت فقیه خود داشتند و آن زمان نیز با تبعیت از این عالم بزرگ لباس رزم پوشیده و در بین اهواز و حمیدیه جمع شدند و در مقابل نیروهای اشغالگر شجاعت بی نظیری از خود نشان دادند.

وی ادامه داد: شجاعت این دلیر مردان در حالی بود که بدون اسلحه؛ اما با ایمانی راسخ به خدا در مقابل قدرت بزرگ انگلیس ایستادند و توانستند شکست و خساراتی بر آنان وارد کنند و جمعی از آنان را به هلاکت برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستانبا ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به عشایر عرب خوزستان خاطر نشان کرد: همواره عرب خوزستان نسبت به رهبر معظم انقلاب و انقلاب اسلامی ایران ارادت ویژه داشته و احیای این بزرگداشت نیز به برکت دستور ایشان بود./945/پ202/ص

ارسال نظرات