۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۹۹۷۴۲
مدیر حوزه علمیه مازندران:

محدودیت ها هیچگاه مانع رشد و رونق علمی حوزه نیست

محدودیت ها هیچگاه مانع رشد و رونق علمی حوزه نیست
مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: مشکلات و محدودیت ها در حوزه هیچ گاه مانعی برای رشد و رونق علمی نبوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در جمع مدیر، معاونان و اساتید این مدرسه با اشاره به آغاز پذیرش و ثبت نام از علاقه‌مندان ورود به حوزه‌های علمیه گفت: باید با تبلیغ و تبیین نقش و دستاورد حوزه بستر‌های لازم را برای جذب علاقه‌مندان بیشتر به حوزه فراهم کنیم.
 
وی با بیان این که حوزه در طول تاریخ خدمات و دستاورد‌های ارزشمندی را به جامعه اسلامی ارائه کرده است، افزود: بسیاری از نخبگان و فرهیختگان بزرگ دینی در دامان همین حوزه‌های علمیه پرورش یافتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که شرایط امروز تحصیل در حوزه به هیچ عنوان قابل مقایسه با گذشته نیست، خاطرنشان کرد: امروز همه امکانات لازم برای تحصیل طلاب تا مدارج عالی در شهرستان‌ها فراهم شده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در گذشته یک طلبه برای کسب فیض از محضر استادی باید به مناطق خاصی سفر می‌کرد، بیان داشت: اما امروز بهترین و شاخص‌ترین اساتید در شهرستان‌ها مشغول تدریس علوم دینی هستند که طلاب می‌تواند از توان علمی آن‌ها بهره‌مند شوند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه امروز به دلیل مدیریت صحیح و نگاه مثبت مدیران حوزه شاهد یک تحول و رونق خوبی در سطح فعالیت‌های حوزه هستیم، خاطرنشان کرد: در طی سال‌های اخیر همواره شاهد رویداد جدیدی در جهت تقویت شاخص‌های کیفی حوزه‌های علمیه بودیم.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که شرایط امروز مدارس علمیه استان مطلوب است، افزود: با وجود همه محدودیت‌هایی که وجود دارد در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ طلبه تل سطح عالی مشغول فراگیری علوم حوزوی در استان هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که محدودیت‌ها و مشکلات اعتباری همواره در حوزه وجود داشته است، بیان داشت: اما این مشکلات و محدودیت‌ها هیچ گاه موجب عدم تحقق اهداف و برنامه‌های حوزه نشده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حرکت رو به رشد حوزه در بخش‌های مختلف با تلاش و مدیریت جهادی مدیران و اساتید مدارس علمیه ادامه دارد و هیچ گاه در ان وقفه‌ای ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: حوزه همواره با حفظ استقلال خود و متکی نبودن به کمک‌های دولتی به پیشرفت‌های ارزشمندی در تولید علم و همچنین پرورش نخبگان دینی دست یافته است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات