۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۲۷۵۹۴

اطلاع نگاشت | ۱۰ راهکار طلایی برای کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در مصرف گاز

با توجه به برودت هوا و مشکلات تامین گاز سراسری، ۱۰ راهکار طلایی برای کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در مصرف گاز را به شما معرفی می‌کنیم که باعث کاهش حدود ۳۰ درصدی مصرف گاز در منازل می‌شود.
اطلاع نگاشت | ۱۰ راهکار طلایی برای کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در مصرف گاز
اطلاع نگاشت | ۱۰ راهکار طلایی برای کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در مصرف گاز
اطلاع نگاشت | ۱۰ راهکار طلایی برای کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در مصرف گاز
محمد پورخان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
اگر دولت قبل، شرکت ‎ذخیره‌سازی گاز را منحل و پروژه‌هایش متوقف نمی‌کرد، الان ظرفیت عرضه روزانه 100 میلیون متر مکعب گاز بیشتر به شبکه وجود داشت؛ یعنی کمبودی گاز رخ نمیداد.
حال دولت سیزدهم با اجرای 14 طرح تا سال 1405 به این ظرفیت خواهد رسید.
چرا کسی بابت ترک فعل بازخواست نمی‌شود؟
2
1
ناشناس
|
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
واقعا روحانی و زنگنه الان باید توی زندان باشن
محسن
United Arab Emirates
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
نخستین مخزن ذخیره سازی گاز ایران و خاورمیانه، در ۱۶ دی ۱۳۹۱ با حضور احمدی‌نژاد (رئیس جمهور وقت) در استان قم به طور رسمی افتتاح شد.

مخزن سراجه قم به دلیل نزدیکی و دسترسی آسان به خطوط انتقال گاز، از موقعیتی استراتژیک برخوردار است.
نزدیک بودن این مخزن به استان تهران و استان‌های شمال غرب کشور، مزیت مهم دیگری است و می‌تواند پشتیبان مطمئنی برای تامین گاز در فصول سرد سال محسوب شود.

با افتتاح این پروژه، مشکل کنترل نوسان تولید و جبران کمبود گاز در ماه‌های سرد سال برطرف شده و گاز تولید شده از میدان‌های جنوب کشور در ماه‌های گرم در مخزن سراجه قم ذخیره‌سازی شده و در روزهای سرد سال به شبکه سراسری تزریق می‌شد اما در دولت‌های بعدی، تقریبا به حالت تعلیق در آمد
2
1
محسن
United Arab Emirates
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
قطع گاز مشترکین و تعطیلی ادارات، راه حل مشکل مدیریت مصرف نیست. به جای این کارهای بی‌نتیجه، یارانه انرژی را به صورت نقدی به مردم بدهید و در عوض قیمت حامل‌ها را هم آزاد کنید. با این کار هم مردم حق انتخاب پیدا می‌کنند و هم بخش تولید و صنعت (که بیشترین رانت و مصرف انرژی ارزان را دارند) به فکر نوسازی تجهیزات و بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌رود.
2
1
ناشناس
United Arab Emirates
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
اونایی که توی بیرون از خونه تیکه
میندازن
زمستان سخت اروپا به ایران رسید
همونایی هستن که تا میرسن خونه لباسای گرمشون و در میارن و با زیرپوش میشینن
توی کشورای خارجی به محض رسیدن فصل سرما همه از دم با بافت و هودی تو خونه میگردن
ولی توی کشور خودمون به دلیل پایین بودن بهای گاز و دسترسی آسون به این انرژی ها ، هدر رفت و مصرف بیش از حد انرژی یه چیز مشهودی شده که اگه بگیم یکم صرفه جویی کنن بهشون سخت میگذره
صرفه جویی در مصرف گاز ، هرسال و مخصوصا روزهایی که تایم های زیر صفر بیشتر بود اطلاع رسانی میشده تا این نعمت راحت تر به مناطق محروم و کوهستانی که انشعابات به سختی در دسترس بوده و با افت فشار روبرو بودن در اختیارشون قرار بگیره نه اینکه گاز نداشته باشیم
2
1
محسن
United Arab Emirates
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
هواسرد است؛ بگذارید پیرامون «سرما و مصرف گاز» و بازهم «نگاه خودتحقیرانه» این جماعت مثالی بزنم. ورود سرمای بی‌سابقه به‌کشور، غیرقابل‌انکار است. سرمای‌زیرصفر، بعضاً تا 25c- درجه، در صدها نقطه کشور، قطعاً مصرف گاز را دوچندان ساخته است. این شرایط یعنی مصرف زیاد، «اُفت فشار در چرخه گاز رسانی» را به دنبال داشته است. امّا جماعت‌غرب‌گرا، ازهمین گرفتاری مردم بسیار خوشحالند و به دنبال تخریب‌سیاسی و تحقیر توانمندی‌های داخلی هستند.
جریان لیبرال ایرانی، درحالی چشم خود را روی "مدیریت نابسامان غرب" در زمستان اروپا و آمریکا بسته است؟! که درهمین زمستان اخیر، زندگی در بسیاری از ایالت‌ها از شرق تا غرب آمریکا به بن بست رسید و 70 نفر در 8 ایالت آمریکا جان باختند. در اروپا نیز گرفتاری مردم، به‌همین منوال است. چراکه اکثر شهروندان اروپایی عملاً بین انتخاب هزینه «غذا» یا «گرما» گرفتار و متحیرند! اتباع غربی، برای حداقل گرمای منازل خود در زمستان، به «سوزاندن فضله حیوانات» و «خرید هیزم» به‌قیمت‌سرسام‌آور، روی آورده اند.
آری؛ غرب در حوزه انرژی و گاز محدودیت دارد؛ اما سئوال اینجاست که چرا عدم دسترسی آسان و ‌ارزان هیزم، برای مردم قاره سبز، با آن همه ثروت و توسعه یافتگی دولت‌هایشان مورد نقد غرب‌گرایان قرار نمی گیرد و کدخدایی آمریکا و تلفات 70 نفری در پی بارش برف زمستانی، عملاً مسکوت می شود و در مقابل افت فشار گاز ناشی از مصرف بالا در ایران اسباب خودتحقیری می شود.
2
1
محسن
United Arab Emirates
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
یه صحبت در مورد قضایای گاز کشور
ببینید عزیزان، گاز کشورمون جنوب ایران تولید میشه. مصرفش کجاست؟ غالباً نیمه شمالی کشور. (فعلا که البته بخاطر کولاک بی سابقه، همه جا سرده)
بنده خداها این روزها هم دارن با تمام قوا تولید میکنن و کم نمیذارن.


حالا این وسط مشکل کجاست؟

ببینید سیستم گاز رسانی توی کشورمون واقعاً این سالهای اخیر خیلی گسترده شده و خیلی جاها تا روستاهای دوردست هم رفته.
در حال حاضر هم توی اکثر شهرها مشکلی برای گازرسانی وجود نداره!

ولی توجه کنید، عزیزانی که توی مناطق دوردست تر هستن، بخاطر مصرف بقیه ماها، فشار خیلی کمی بهشون میرسه.

از طرفی برای جبران این افت فشارها، لازمه چند روزی حداقل دمای هوا بهتر بشه، که سیستم بیچاره، نفسی تازه کنه. (که حالا متأسفانه بخاطر سرمای بی سابقه، بی وقفه سرده و مجال نفس کشیدن هم نداده)


وظیفه ماها چیه؟
این چند روز رو حتی شده دو درجه دمای منزل تون رو کاهش بدین تا یه خورده مصرف گازتون کمتر شه، تا کمکی بشه برای جبران افت فشار گاز شهرها و روستاهای دوردست.
تا حد امکان هم سعی کنید درزهای منزل رو بپوشونید، تا هدررفت گرما به حداقل برسه. (یه کوچولو برای تبادل اکسیژن باقی بذارید البته)
ان شاء الله همه بتونن از نعمت گاز کشورمون بهره ببرن
2
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
خوب بود
1
1