۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۳۳۵۰۳
حجت الاسلام سالک در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

خزانه خالی را باور کنیم یا حقوق های میلیونی مدیران دولتی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت حقوق‌های نجومی و چند صد میلیونی هیچ تناسبی با ادعای دولت مبنی بر این‌که خزانه خالی است ندارد و بالعکس حاکی از آن است که خزانه بسیار هم پر است ولی در چه مسیری مصرف می‌شود جای سوال دارد.
حجت الاسلام سالک

حجت‌الاسلام احمد سالک نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رسانه‌ای شدن فیش‌های حقوقی میلیونی برخی از مسؤولان دولتی، با بیان این‌که ضعف نظارت دولت سبب رشد فساد‌های اقتصادی در کشور شده است، ابراز داشت: رسالت کنترل مدیران و اجرای قوانین بر عهده ریاست جمهوری، هیأت دولت و دستگاه‌های نظارتی دولت است.

 

حجت‌الاسلام سالک افزود: هر چقدر این دستگاه‌ها ضعیف و نسبت به اجرای رسالت خود بی توجه باشند، شاهد فسادهای مختلف در دستگاه‌های دولتی خواهیم بود که از جمله این فسادها این حقوق‌های پرداخت شده چند صد میلیونی بود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: پرداخت حقوق‌های نجومی و چند صد میلیونی هیچ تناسبی با ادعای دولت مبنی بر این‌که خزانه خالی است ندارد و بالعکس حاکی از آن است که خزانه بسیار هم پر است ولی در چه مسیری مصرف می‌شود جای سوال دارد.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این در حالی است که در کشور هر روز شاهد اعلام تعطیلی کارخانه های تولیدی کشور هستیم و همین امروز استان زنجان و استان قم با عددهای بالایی اعلام کردند که تعداد زیادی از کارخانه‌های آنان تعطیل شده است.

 

وی با انتقاد شدید از ریخت و پاش های دستگاه‌های دولتی در قالب سفره‌های افطاری، تصریح کرد: هر کدام از این دستگاه های دولتی که افطاری می‌دهند میلیون‌ها تومان هزینه می‌کنند و مدیران این مجموعه ها هم که از جیب شخصی هزینه نمی‌کنند.

 

حجت‌الاسلام سالک با ابراز نگرانی از به وجود آمدن این مسائل در دستگاه‌های دولتی و بی توجهی مسؤولان نظارتی بر این امر، اظهار داشت: یکی از اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی از بین بردن این ریخت‌وپاش ها است و دولت با ایجاد چنین مسائلی به نحوی به اقتصاد مقاومتی بی محلی کرده است.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از دستگاه‌های دولتی خرید های سازمانی خود را از محصولات وارداتی و خارجی تهیه می‌کنند اگر چه دولت اعلام کرد که هیچ دستگاهی حق ندارد اجناس خارجی تهیه کند و این کار تو دهنی دولت به تولید ملی محسوب خواهد شد./922/ت302/ج

ارسال نظرات