۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۶۴۷۴۹
آیت‎الله مظاهری:

توحید بدون تمسک به قرآن و اهل‎بیت سودی ندارد

حضرت آیت‎الله مظاهری گفت: گفتن تنها «لا اله الا الله»، سودی ندارد و این جمله باید از سوی کسی باشد که به یک دستش قرآن و به دست دیگرش اهل‎بیت(ع) است و این معنای حدیث ثقلین است که مورد تأکید پیامبر(ص) بوده است.
حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیتالله حسین مظاهری، شب گذشته در مسجد حکیم اصفهان با اشاره به حدیث ثقلین، گفت: پیامبر اکرم(ص) از هر فرصتی استفاده میکرد تا حدیث ثقلین را برای مردم بیان کند و شاید بیش از هزار مرتبه این حدیث را برای مردم خواندند و گفتند اگر میخواهید گمراه نشوید و اگر میخواهید هدایت یابید باید به قرآن و عترت تمسک بجویید.

وی ادامه داد: گفتن تنها «لا اله الا الله»، سودی ندارد و این جمله باید از سوی کسی باشد که به یک دستش قرآن و به دست دیگرش اهلبیت(ع) است و این معنای حدیث ثقلین است که مورد تأکید پیامبر(ص) بوده است و حتی در هنگام مرگ هم آمدند مسجد و نماز را نشسته خواندند و ایستاده نتوانستند بخوانند و برای مردم حیث ثقلین را خواندند، خدا، پیامبر(ص) و ولایت و یکی از اینها نباشد بدبختی و ضلالت است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه قرار بود پیامبر اکرم(ص) چیزی ننویسند و چیزی نخوانند، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در هنگام مرگ تصمیم گرفتند که ولایت و پیروی از امام علی(ع) را بنویسند، به اطرافیانشان گفتند که برای من قلم و دوات بیاورید تا چیزی را برایتان بنویسم که بعد از این گمراه نشوید و اطرافیان اجازه ندادند که این مطلب را بنویسند.

وی با تأکید بر اینکه مذهب شیعه از کعبه و در هنگام تولد امام علی(ع) آغاز شد، گفت: هیچ سنی را من سراغ ندارم که بگوید امیرمؤمنان(ع) در کعبه تولد پیدا نکرده است و این فضایلی که برای امام علی(ع) میگویید وارد نشده است.

وی افزود: تشیع از همان زمانی پیدا شده است که امام علی(ع) در کعبه متولد شد، پیامبر اکرم(ص) مبعوث به رسالت شد، اول کسی که ایمان آورده علی(ع) است و او اولین مؤمن به پیامبر اکرم(ص) شد و با هم آمدند خانه، حضرت خدیجه(س) منتظر ایشان بودند، پیامبر اکرم(ص) برای حضرت خدیجه تشریح کرد و ایشان هم ایمان آورد.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) عبایی روی خودشان انداختند و به استراحت پرداختنتد، اظهار کرد: آیه شریفه آمد و به پیامبر(ص) فرمود که بلند شد و جامهات را برافکن و باید شب و روز زحمت بکشی، همان طور که ماه و خورشید در حرکت شبانهروزی است، تو نیز باید در حرکت باشی و باید بروی و این مردم را هدایت بکنی.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) امیرمؤمنان(ع) را دنبال سران قریش فرستاد، پیامبر اکرم(ص) عزت بالایی دارد و همه سران قریش جمع شدند و این مطلب را همه سنیها نوشتهاند، پیامبر اکرم(ص) برای آنان غذا هم تهیه کرد و بعد از این شروع کردند به تبلیغ اسلام و سه چیز را مطرح کردند، شهادت به خداوند و شهادت به پیامبر(ص) و شهادت به امامت امام علی(ع)، در ابتدا فرمود آیا تا به حال از من خلافی شنیدهاید؟ گفتند نه، گفتند اگر من بگویم لشکری آماده حمله به اینجا است آیا شما باور میکنید، گفتند بله، گفتند من مبعوث به رسالت شدهام.

حضرت آیتالله مظاهری با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند هر کس به عنوان اولین نفر به من ایمان بیاورد، او خلیفه و جانشین من است، اظهار کرد: امام علی(ع) هم به عنوان نخستین نفر بلند شدند و شهادتین را گفتند، بار دوم هم پیامبر اکرم(ص) این مطلب را مطرح کردند و گفتند برای رستگاری در دنیا و آخرت ایمان بیاورید و هر کس که ایمان بیاورد، او وصی و خلیفه من است و برای بار دوم هم امام علی(ع) بلند شدند و شهادتین را گفتند، پیامبر اکرم(ص) به ایشان گفتند بنشین و بارِ سوم این مطلب را تکرار کردند و گفتند ای مردم آیا میخواهید آقای دنیا و آخرت بشوید، من از طرفِ خدا مبعوث به رسالت شدم و مأمور شدم که این رسالت را به شما بگویم و هر کس که اول به من ایمان بیاورد، جانشین من است و برای بارِ سوم هم کسی جواب پیامبر(ص) را نداد مگر امام علی(ع) که شهادتین را بار دیگر گفتند.

وی ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند بعد از من امام علی(ع) وصی و جانشین من و امام بر شما است، جلسه تمام شد، تشیع از همان تبلیغ اول که از طرف خدا پیامبر اکرم(ص) مأمور شد و چهل نفر از سران قوم را وعده گرفت و رسالت را معرفی کرد و وصی خود را معرفی کرد، تشیع از آن موقع آغاز شد و پیامبر(ص) در هر فرصتی توحید، نبوت و امامت را مطرح میکردند./914/201/ب2

ارسال نظرات