۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۷۹۵۴۴
حجت الاسلام قربانی خبر داد؛

فعالیت مجازی مبلغان دینی در طرح ضیافت الهی مازندران

فعالیت مجازی مبلغان دینی در طرح ضیافت الهی مازندران
مازندران - معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از فعالیت ۳۸ مبلغ در طرح ضیافت الهی استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به وضعیت کرونایی استان از برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی ایام ماه مبارک رمضان به صورت مجازی خبر داد.

وی همچین به فعالیت تبلیغی گروه های از مبلغان و روحانیان همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح استان اشاره کرد و افزود: 38 مبلغ جوان فعالیت های تبلیغی خود را در ماه مبارک رمضان را در بستر فضای مجازی دنبال می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای تقویت برنامه های فرهنگی و تبلیغی است، تصریح کرد: با توجه به این که موج چهارم کرونا محدودیت هایی را در سطح کشور و همچنین استان به وجود آورد این مبلغان دینی و طلاب جوان در فضای مجازی برنامه های خود را برگزار می کنند.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که امروز شاهد گسترش روز افزون فعالیت های مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه هستیم، تصریح کرد: به همین دلیل تلاش کردیم حضور مبلغان دینی را در کانال ها و گروه های مجازی در ماه مبارک رمضان با هدف ارائه محتوا و مطالب ارزنده دینی و فرهنگی تقویت کنیم.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با بیان این که امروزه به دلیل گسترش دسترسی مردم به فضاهای مجازی، شیوه ارائه محتوای دینی و فرهنگی تغییر پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در این جابجایی ها، مبلغان دینی باید حضور خود را پررنگ تر از گذشته نشان دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ارائه محتوای دینی و فرهنگی از سوی مبلغان به مخاطبان باید کوتاه، مفید و اثرگذار باشد، تصریح کرد: مطالب غیر قابل فهم و سنگین، مخاطب را دلسرد و اثرگذار فعالیت های تبلیغی را به حداقل ممکن خواهد رساند.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان یک فرصت ارزشمندی در جهت تعالی روحی، معنوی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی به عنوان مشاوران امین جامعه می توانند نقش مؤثری در سوق دادن جامعه به ویژه جوانان به سمت ارزش های معنوی ایفا کنند.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران، تبلیغ دین را رسالتی سنگین و مهم در شرایط امروز جامعه برشمرد و افزود: امروز بیان حقایق دین و مفاهیم ناب الهی برای جامعه جوان باید به شیوه ای اثرگذار صورت پذیرد تا بتوانیم اثربخشی آن را در جامعه مشاهده کنیم.

حجت الاسلام قربانی در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از ویژگی های ارزشمند ماه مبارک رمضان را دستگیری از نیازمند و محرومان جامعه دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی در منابر و خطابه های مجازی خود، فرهنگ دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه را نیز ترویج و نشر دهند.

وی در ادامه همچنین با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: این بسته‌های از محل عوائد موقوفات و کمک خیرین تهیه و در مناطق حاشیه شهرها و جامعه هدف توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران به برگزاری برنامه‌های فرهنگی افطاری ساده و توزیع آن در اطراف محیط امامزادگان، گفت: برنامه‌های فرهنگی به‌مناسبت میلاد امام حسن(ع) برگزار و مراسم شب های قدر نیز در حال برگزاری است./950/

ارسال نظرات