۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۲۰۳۷۰
رأی الیوم تأکید کرد؛

تروریستی خواندن حزب الله نتایج معکوسی به همراه داشت

خبرگزاری رسا ـ اقدام شورای همکاری خلیج فارس و به دنبال آن بیانیه پایانی نشست وزیران کشور عرب در تونس مبنی بر تروریست دانستن حزب الله با موج گسترده محکومیت از سوی کشورها و گروه های مختلف اسلامی همراه شد.
حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی روزنامه 'رأی الیوم' چاپ لندن نوشت: تروریست دانستن حزب الله با موج گسترده محکومیت از سوی کشورها و گروه های مختلف اسلامی همراه شد. در همین رابطه الجزایر خود را از مجرم و تروریستی دانستن مقاومت اسلامی لبنان کنار کشیده و از آن اعلام بیزاری کرد.


تونس نیز در همین رابطه منش الجزایر را در پیش گرفت. دولت های عربی به تدریج از بیانیه نشست وزیران کشور عرب در حال شانه خالی کردن هستند که طی آن در نتیجه اعمال فشارهای عربستان و سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نام حزب الله در فهرست تروریسم گنجانده شد.


پس از الجزایر، خمیس الجهناوی وزیر خارجه تونس نیز تاکید کرد که این بیانیه پایانی بیانگر موضع تونس نبوده و به هیچوجه الزام آور نیست. چنین تصمیمی با مشورت میان رییس جمهور و نخست وزیر انجام می شود و از سوی وزارت خارجه نه وزارت کشور اعلام می شود.


به نوشته رأی الیوم، دولت الجزایر اولین کشوری است که فورا مصوبه یاد شده را برهم زد و بر حمایت خود از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.


در همین رابطه رمطان لعمامره وزیر خارجه الجزایر گفت کشورش به طور رسمی از این تصمیم اعلام بیزاری می کند. حزب الله یک جنبش سیاسی است که در لبنان بر اساس قوانین آن کشور مشغول فعالیت است. الجزایر دارای مواضع ثابتی است. این کشور هرگز در امور داخلی سایر کشورها دخالت نکرده و نمی کند.


عدم ارائه زودهنگام چنین توضیحی از سوی دولت الجزایر باعث برداشت اشتباه از موضع این کشور شد و رسانه های گروهی اعلام کردند که الجزایر از رای دادن به مصوبه وزیران کشور عرب امتناع ورزیده است.


وزیر خارجه الجزایر توضیح داد: هر گونه ایجاد خدشه در مواضع الجزایر ظلم به این کشور و تلاشی در راستای سوق دادن الجزایر به سمت مسائل حساس منطقه ای بشمار می رود.


رإی الیوم افزود: رهبر فقید الجزایر اعلام کرد کشورش از فلسطین در هر شرایطی حمایت می کند . این کشور همواره بدون استثنا از تمامی گروه های فلسطینی حمایت مالی و تسلیحاتی به عمل آورده است و آغوش خود را بر روی فلسطینیان گشوده و در راه آزادسازی سرزمین فلسطین شهدایی تقدیم کرده است و با پول و اسلحه و اعزام نیرو در تمامی جنگ های اعراب علیه اسراییل اشغالگر مشارکت داشته است. چنین کشوری ممکن نیست مقاومت را
مجرم دانسته و صفت تروریسم را به آن نسبت دهد.


به عنوان مثال در 17 فوریه گذشته بیش از صد هزار تشویق کننده الجزایری در بزرگ ترین ورزشگاه پایتخت این کشور به جای تیم ملی فوتبال کشورشان تیم ملی فوتبال فلسطین را تشویق کردند و پرچم فلسطین را در دست گرفتند که یک پدیده مردمی سیاسی بی سابقه در تاریخ الجزایر در حمایت از فلسطین به عنوان موضوع محوری جهان عرب و اسلام بشمار می آید.


اعلام تروریستی بودن حزب الله به عنوان جنبش مقاومت عربی که عربستان به زور پول می خواست آن را در نشست وزیران کشور عرب جا بیندازد، نتایج کاملا معکوس به همراه داشت و برای طراحان آن جهنمی به همراه داشت و باعث رسوا شدن عربستان شد که یکی از مهم ترین اهدافش حمایت از رژیم های سرکوبگر است و همواره در صدد عمق بخشیدن به فرهنگ ظلم و ستم و در نطفه خفه کردن ندای حق طلبانه افراد و سرپوش گذاشتن بر فساد و تبهکاران است.


این تصمیم تروریستی به عنوان یک هدیه بسیار گرانبها برای رژیم صهیونیستی با واکنش های مردمی گسترده ای در جهان عرب و اسلام همراه شد و نشان داد که مردم در کشورهای عربی بیدار هستند و حول محور موضوع فلسطین و مقاومت گردهم جمع شده اند و هیچکس نمی تواند آنها را به سمت جنگ های طائفه ای سوق دهد که کشورها را متلاشی کرده و ثبات و وحدت ملی و تمامیت ارضی آنها و تمامی ارزشهای همزستی مسالمت آمیز را برهم می زند.


مخالفت با چنین تصمیمی از تونس شروع شد که همواره با احساس میهنی و نهادهای مدنی شرافتمندانه اش ما را غافلگیر کرده است. ملت تونس آغازگر یک انقلاب دمکراتیک در جهان عرب بود و همواره از اصول و ارزشهای اجتماعی خود محافظت کرده است.


ما در همین راستا نباید فراموش کنیم که 500 نماینده پارلمان مصر همکارشان را به دلیل میزبانی از سفیر رژیم صهیونیستی در خانه اش از مقر پارلمان بیرون کردند. هر چند بسیاری از سیاست ها و مواضع رسمی مصر سوال برانگیز است. این موضوع نشان داد که امت عرب همچنان علیرغم تمامی ناکامی های پیش آمده در اثر اقدامات توطئه آمیز بیدار است.


رأی الیوم تاکید کرد: مقاومت که در لبنان، نوار غزه، کرانه باختری، بلندیهای جولان و صحرای سینا اسرائیل اشغالگر را به شکست کشاند، نمی تواند تروریستی باشد. آن دسته از کسانی که عبارت های اسراییلی را بکار می برند، بدون شک دچار اشتباه فاحشی شده اند. آنها ثابت کردند که احساسات انسان عرب مسلمان را درک نکرده اند که قطب نمای عقل و دل او همواره به سمت فلسطین تنظیم شده است./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات