۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴۵۸۷۵۸
آیت‌الله ری‌شهری:

مراکز مهدویت در حوزه نباید غریب باشند

آیت‌الله ری‌شهری ضمن ابراز تأسف از غربتِ فعالیت‌های علمی پژوهشی و ترویجی که در مراکز مهدویت انجام می‌گیرد، گفت: همه ما طلبه‌ها نان‌خور امام زمان(عج) هستیم و از ایشان ارتزاق می‌کنیم، این در حالی است که در حوزه برای پرداختن به بحث مهدویت خلأ وجود دارد؛ نباید جریان مهدویت در حوزه این‌قدر مشکل داشته باشد.
آیت الله ری شهری آیت الله ری شهری

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه خبری آینده روشن، دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، مسئولین و پژوهش‌گران موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) با حضرت آیت‌الله ری‌شهری دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله ری‌شهری در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های پژوهشیِ در حوزه مهدویتِ مؤسسه آینده روشن، گفت: به نظر من در حوزه علمیه کاری ارزشمندتر از کاری که شما انجام می‌دهید، نیست و خداوند به شما توفیق داده است و در این زمینه تلاش می‌کنید.

وی ضمن ابراز تأسف از غربتِ فعالیت‌های علمی پژوهشی و ترویجی که در مراکز مهدویت انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: همه ما طلبه‌ها نان‌خور امام زمان(عج) هستیم و از ایشان ارتزاق می‌کنیم، این در حالی است که در حوزه برای پرداختن به بحث مهدویت خلأ وجود دارد؛ نباید جریان مهدویت در حوزه این‌قدر مشکل داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که کشور و انقلاب و هر چه داریم از امام مهدی ارواحنا له الفدا است، اظهار داشت: کسانی که در حوزه و دولت تونایی دارند باید به مراکز پژوهش‌های مهدوی کمک کنند.

وی با اشاره به شبهات زیادی که در فضای مجازی راجع به مهدویت وجود دارد، تأکید کرد: اصلی‌ترین کاری که امروز باید به آن پرداخته شود، جمع‌آوری و پاسخ به این شبهات است. به نظر من این کار خیلی مهمی است که باید انجام گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(س) ضمن توصیه به استفاده از هنر در زمینه مهدویت، اظهار داشت: امروز هنر بسیار کاربرد دارد. این امر مورد تأکید بزرگان نظام هم هست؛ مثلا مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در نمایشگاهی وقتی یک اثر هنر دینی را دیدند بسیار استقبال و از آن تقدیر کردند.
وی در پایان از این‌که مؤسسه آینده روشن به عنوان یکی از مراکز فعال مهدویت تلاش می‌کند چراغی که در این مسیر روشن شده، پرفروغ‌تر شود، تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسیدآقایی، رئیس موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت)، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با حضرت آیت الله ری‌شهری، به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌های مؤسسه پرداخت.

وی با بیان این‌که موضوع همایش سال ۹۶ دکترین مهدویت، «عصر ظهور در ادیان ابراهیمی» است، خاطرنشان کرد: سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در صدد است که به آموزه و اندیشه مهدویت نگاه راهبردی و کلان داشته باشد./845/101/ب3

ارسال نظرات