۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۳۶۴۱۲

یکی از علمای عراق خواستار پایان اختلافات میان بغداد و اربیل شد

یکی از علمای عراق بر ضرورت پایان اختلافات میان بغداد و اربیل تاکید کرد و بیان داشت که چنین تنش‎های به مصلحت مردم نیست.
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق امروز طی سخنانی به عدم پایان اختلافات میان بغداد و اربیل واکنش نشان داد و بیان داشت: اظهارات تند و آتشینی که میان سران اقلیم کردستان و حکومت مرکزی رد و بدل می‎شود به سود مصالح مردم این کشور نیست.

وی با اشاره به آیه 8 سوره مائده که خداوند می‎فرماید «وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى»، اظهار داشت: امیدواریم که نزاع‎های میان اربیل و بغداد هر چه سریعتر پایان یابد و عدالت در عراق اجرا شود.

آیت الله مدرسی خواستار گسترش محبت، همبستگی در عراق شد و افزود: ملت عراق باید درس همزیستی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر و انجام اصلاحات را از قرآن کریم و نهضت امام حسین (ع) فرا گرفته و به اجرا درآورند.

وی مرحله مابعد از جنگ را سخت‎تر از دوران خود جنگ دانست و اظهار داشت: در دوران پس از جنگ باید با فتنه‎های که در نقاط مختلف کشور بوجود می‎آید، مبارزه کرد.

این عالم عراقی با اشاره به آیه 9 سوره حجرات که خداوند می‎فرماید «وَأَقْسِطُوا ۖ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ» بر ضرورت اجرای عدالت تاکید کرد و گفت: ساخت کشور بر اساس محبت بسیار سخت‎تر از ایجاد فتنه و توجه به خواسته‎های بی اساس است.

وی خواستار تکمیل باقی مانده بندهای قانون اساسی شد و ادامه داد: قانون اساسی باید بدون هیچ گونه اختلاف و مشکلی تکمیل شود.

آیت الله مدرسی بر ضرورت همبستگی و همراهی کردها با مردم عراق تاکید کرد و اظهار داشت: ما از برادرانمان در اقلیم کردستان می‎خواهیم که از رویدادهای بعد از همه‎پرسی درس عبرت بگیرند.

وی ادامه داد: تاسیس یک جریان فرا جناحی و طائفه‎ای، ارتباط اقتصاد اقلیم کردستان با اقتصاد حکومت مرکزی، زمینه سازی پیشرفت و توسعه استان‎های شمال عراق به ویژه مناطق تازه آزاد شده مانند سایر مناطق این کشور از مسائلی مهمی است که مسؤولان باید به آن توجه وافری داشته باشند.

این عالم عراقی با اشاره به پیروزی‎های اخیر رزمندگان برجریان تروریستی داعش گفت: ما امیدواریم که این پیروزی‎ها به معنی پایان جنگ و آغاز دوران سازندگی تحت پرچم عدالت و ارزش‎های دینی باشد./994/ب901/ف

ارسال نظرات