۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۵۴۳۸۸
روحانی لبنانی:

نقش انقلاب اسلامی بر دستاوردهای منطقه نمایان است

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: نقش انقلاب اسلامی بر دستاوردهای منطقه نمایان است.
شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه منطقه لبایا در بقاع غربی گفت: مواضع یکپارچه لبنانی ها در حمایت از مقاومت سبب شد تا رژیم صهیونیستی از آمریکا بخواهد به عنوان میانجی در مساله بلوک 9 گازی لبنان وارد عمل شود.

وی تأکید کرد که آمریکا هیچگاه نمی تواند نقش میانجی را بین لبنان و رژیم صهیونیستی ایفا کند زیرا کاملا به طرفداری از این رژیم و جنایت های آن شهرت دارد.

این روحانی لبنانی افزود: تجربه ثابت کرده که دشمن صهیونیستی چیزی جز زبان زور نمی فهمد و وحدت سیاسی مسؤولان و آمادگی ارتش و نیروهای مقاومت، ضمانت واقعی برای جلوگیری از هرگونه تهدید علیه حاکمیت و امنیت و ثبات لبنان به شمار می آید.

وی خاطرنشان ساخت: تا زمانی که ارتش و مقاومت لبنان در آمادگی قرار داشته باشند دشمن جرأت حماقت ندارد. برخی مسؤولان باید اوج خطر را درک کرده و از هر اقدامی که به مصالح امنیتی و اقتصادی لبنان ضربه زده و وحدت ملی و ارضی را در معرض خطر قرار دهد، به شدت برحذر باشند.

حجت الاسلام خطیب فرارسیدن سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر معظم و ملت ایران تبریک گفت و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و توانست دولتی قوی را برپا کند.

وی اظهار داشت: اثر انقلاب اسلامی ایران بر دستاوردهای ملت های منطقه به ویژه لبنان نمایان است و توانستیم کشورمان را آزاد کرده و دشمن را مجبور به خروج بی قید و شرط از لبنان کنیم تا اولین پیروزی عربی و اسلامی پس از حداقل صد سال را محقق سازیم.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از دولت ها و ملت های منطقه خواست از این انقلاب و قدرت و همکاری جمهوری اسلامی ایران در راستای مقابله با تهدیدهای دشمن صهیونیستی درس گرفته و به جای دشمنی با این کشور، به ائتلاف با ایرانی پرداخته و از دشمن واقعی منطقه خودداری کنند.

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه اقدامات نظامی آمریکا در سوریه را به شدت محکوم کرد و کشتار مردم بی گناه به بهانه مبارزه با تروریسم را غیرقابل قبول خواند./980/ب901/د

ارسال نظرات