۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۷۶۱۲۲۱

برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در بیوت مراجع تقلید

برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در بیوت مراجع تقلید
همزمان با فرارسیدن ماه محرم، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان با حضور علما و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با فرارسيدن ماه محرم، مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان با حضور علما و اقشار مختلف مردم در بيوت مراجع تقليد برگزار مي‌شود.

بر اساس اين گزارش،‌ مراسم عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی از روز یکشنبه ۱۷ تیرماه به مدت ۱۲ روز ساعت ۱۰:۳۰ صبح برگزار می شود و حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد و حجت الاسلام رزاقی سخنرانی و آقایان حسن باقری، عباس حیدرزاده و رضا عاصی مرثیه سرایی می کنند.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، مجلس عزا و سوگواری آن حضرت از اول تا دهم محرم در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد و در پنج روز اول این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عالمی و در پنج روز دوم حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی سخنرانی خواهند کرد.

مجلس عزای امام حسین (ع) در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی از یکشنبه اول محرم به مدت ۱۲ روز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در فاطمیه حضرت ولی‌عصر صاحب الزمان(عج) برپا می شود و در این مجالس، آیات و حجج اسلام والمسلمین نظری منفرد، حائری قزوینی، هاشمی گلپایگانی و سید مهدی میرباقری سخنرانی خواهند کرد و آقایان علی اصغر انصاریان و میریزدی مرثیه سرایی می کنند.

همچنین مراسم عزاداری دهه اول محرم در حرم حضرت معصومه(س)، مساجد، حسینیه ها و تکیه های شهر مقدس قم با حضور علما و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

مراسم عزا و ماتم سیدالشهدا علیه السلام و یاران باوفایش در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با سخنرانی علما و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برپا می شود.

ارسال نظرات