۲۵ تير ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۸۸۱۱
مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری منتشر کرد:

مبانی حکمی و سیاست عملی دولت نهم در روابط بین‌الملل

خبرگزاری رسا ـ گزارش جمهور ضمیمه فصلنامه تخصصی نامه دولت اسلامی با عنوان مبانی حکمی و سیاست عملی دولت نهم در روابط بین الملل از سوی مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری منتشر شد.
مباني حکمي و سياست علمي دولت نهم در روابط بين‌الملل
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مبانی حکمی و سیاست عملی دولت نهم در روابط بین الملل، عنوان این شماره گزارش جمهور است که مشتمل بر مقالات و پژوهش های گوناگون از جمله گفتارهایی از دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهور درباره ماهیت و دستاورد های سیاست خارجی دولت نهم است که با همکاری جمعی از صاحب نظران و کارگزاران سیاست خارجی به رشته تحریر در آمده است و از سوی مرکزپژوهش و اسناد ریاست جمهوری به چاپ رسیده است.

مبانی و مولفه های سیاست خارجی ایران در آراء و اندیشه های دکتر احمدی نژاد‌، ‌مبانی حکمی و نظریات فرهنگی دکتر احمدی در مهندسی سیاست خارجی ایران، تاملاتی در سیاست خارجی دولت نهم در سه حلفه تئوری، استراتژی و تاکتیک، مولفه های بنیادین در سایت خارجی دولت نهم، دولت نهم و نظام بین الملل، دیپلماسی دفاعی و کارکرد آن در دولت نهم، دیپلماسی دولت نهم در زمینه حقوق بشر، راهبرد امنیت در دولت علوی و بازکاوی آن در دولت نهم، موعود گرایی و جهانی شدن فرهنگی، دولت نهم و موضوع هولوکاست، دکتر احمدی نژاد و دیپلماسی عمومی از جمله مقالاتی است که در این شماره گردآوری شده است.

در بخشی از مقاله «دیپلماسی هسته ای دولت نهم؛ سیاست ها و دستاوردها»آمده است: «موضوع هسته ای، دارای ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی می‌باشد. در بعد فنی، جمهوری اسلامی ایران موفق شد چرخه سوخت هسته ای را کامل و بومی نماید و در فناوری هسته ای به نقطه غیر قابل بازگشت برسد. امروز، ملت ایران فناوری هسته ای را در بالاترین سطح ممکن در اختیار دارد.»

گزارش جمهور، ضمیمه فصلنامه نامه دولت اسلامی با عنوان مبانی حکمی و سیاست عملی دولت نهم در روابط بین الملل با همکاری جمعی از صاحب نظران و کارگزاران سیاست خارجی از جمله پرفسور مولانا، محمد علی رامین، مجتبی زارعی و منوچهر محمدی به رشته تحریر در آمده و در اردیبهشت ماه سال جاری ازسوی مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری منتشر شده است./ ن601
ارسال نظرات