۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۹۵۹۵۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

کوتاه آمدن در مقابل دشمن ابلهانه است

آیت الله اسلامیان گفت: حضور مردم بسیار مهم است و وقتی انسان قوی باشد دشمن کنار می ‌کشد چراکه در مقابل دشمن کوتاه آمدن کار ابلهانه‌ای است.
آیت الله علیرضا اسلامیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله علیرضا اسلامیان، نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، امشب در همایش روشنگری با تأکید بر اینکه خداباوری، یقین به قیامت و اهل ایمان بودن از نخستین خصیصه ‌های رییس جمهور است، اظهار کرد: باید اهل ایمان بودن برای مردم بیان شود.

وی با اشاره به اینکه برداشتن گام های بلند سعه‌ صدر لازم دارد، گفت: کسی که در هنگام عصبانیت دیگران را اهل جهنم می ‌داند نمی ‌تواند کشور را اداره کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه توان مدیریتی از مهمترین ویژگی ‌های رییس جمهور محسوب می ‌شود، التزام عملی را از دیگر ویژگی‌ های رییس جمهور برشمرد و بیان کرد: اگر مادران، پدران و بسیجیان و نیروهای مسلح نبودند چه کسی سایه جنگ را از کشور دور می ‌کرد؟ ایمان پدران، مادران و بسیجیان و پیشرفت های علمی و نظامی سایه جنگ را از کشور دور کرد.

آیت الله اسلامیان خاطرنشان کرد: کسی که ارزشهای انقلاب را با تمام وجود پذیرفته و بداند انقلاب اسلامی برای حاکمیت اسلام است و همچنین با بن دندان اسلام انقلابی را پذیرفته و درد دین داشته باشد می ‌تواند مملکت را اداره کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شهدا به خاطر اسلام با دشمن مقابله کردند، تصریح کرد: حضور مردم بسیار مهم است و وقتی انسان قوی باشد دشمن کنار می ‌کشد چراکه در مقابل دشمن کوتاه آمدن کار ابلهانه‌ای است؛ کدام کشور تاکنون کوتاه آمده و آمریکا حق آن‌ را رعایت کرده است؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر جا حضور داشتیم دشمن کنار رفته و در انتخابات هم همین‌طور است، در سال 88 حضور مردم به‌ گونه‌ای بود که دشمن با دیدن اینکه مردم پس از پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان باز هم به صحنه آمدند، حیرت ‌زده شد و کنار کشیده بود که متأسفانه فتنه ‌گران فتنه خود را اجرا کردند.

وی با مذموم شمردن توهین به ساحت مقدس امام رضا(ع) در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: کسی که نمی ‌تواند ستادش را کنترل کند که به مقدسات توهین نشود چگونه می ‌تواند مملکت را اداره کند؟

عضو شورای فقهی مشورتی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان وظیفه کنترل امنیت و صحت در انتخابات را برعهده دارد و باید این وظیفه را به خوبی انجام دهد و در صورتی که از لحاظ فنی بتوان با امنیت کامل انتخابات الکترونیک برگزار کرد این اقدام انجام می ‌شود.

آیت الله اسلامیان با اشاره به اشکال داشتن قانون در مورد نام‌نویسی کاندیداهای ریاست جمهوری و تأکید بر لزوم اصلاح آن اضافه کرد: بسیاری از نظرسنجی‌های انتخاباتی دارای اعتبار نیست و با گرایش همراه است.

وی افزود: فرهنگ امانت ‌داری در جامعه ما تا حد زیادی نهادینه شده است اما نباید تنها معطوف به مادیات شود و در معنویات و امور غیرمادی نیز باید رعایت شود که یکی از مهم‌ترین این عرصه‌ها انتخابات است.

وی ادامه داد: انتخابات امانت است، چه امانتی بزرگتر از نظام اسلامی که نه ‌تنها ماحصل خون شهداست بلکه امانت همه انبیا و اولیا نیز هست؛ بنابراین با یک رأی ممکن است تمام نتیجه و ماحصل تلاش‌ آنها در اختیار کسی قرار گیرد که با یک سیاست و امضای غلط آن را از بین ببرد یا با یک سیاست و امضای صحیح به نتیجه مطلوب برساند.

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت اتحاد افزود: بسیار واضح است که اتحاد نیروهای انقلاب از مهم‌ترین عوامل پیروزی است که باید به جد در دستور کار دلسوزان نظام قرار گیرد./۲۰۲/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات