۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۳۸۳۴۶

نتانیاهو: ایران تمام خطوط قرمز ما را نادیده می گیرد می‎خواهیم حمله کنیم/ جان بولتن: این اظهارنظر برای تهران مضحک است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر اسرائیل طی سخنانی تند علیه مقامات آمریکا گفت: در پاسخ به هشداری های کشورهای غربی و آمریکا می گوییم که تاکی برای حمله به ایران باید صبر کرد. آمریکا حق جلوگیری از اسرائیل برای حمله به ایران را ندارد.
نتانياهو


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از القدس العربی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر در کنفرانس مطبوعاتی که امروز با حضور بوییکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان در اورشلیم برگزار شد، در سخنانی تند خطاب به دولت آمریکا گفت: آمریکا هیچ حقی برای جلوگیری از اسرائیل برای حمله نظامی به ایران ندارد.


وی افزود: تمام جهان به ما می گویند که صبر داشته باشید، حمله نظامی علیه ایران زود است. من از آنها می پرسم صبر تا کی؟ تا چه وقت باید صبر کرد.


نتانیاهو در حالیکه هیچ اشاره به انبارهای بمب هسته ای رژیم صهیونیستی نکرد مدعی شد: فعالیت های دیپلماسی و تحریم ها علیه ایران بی نتیجه است و هر روز که می گذرد ایران یک قدم به سلاح هسته ای نزدیک تر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ایران تمام خطوط قرمز اسرائیل را نادیده می گیرد گفت: به همین دلیل نباید به ایران مهلت داد، باید هر چه زودتر به ایران حمله کرد.


لازم به ذکر است این اظهارات نتانیاهو در پی هشدارهای کشورهای آمریکا، انگلیس و آلمان به اسرائیل  برای جلوگیری از تهدید حمله به ایران مطرح شده است.

  

 مارتین ایندیک که خود از چهره های طرفدار رژیم صهیونیستی است، در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفته بود: آمریکایی ها پس از چند بار شنیدن تهدید اسرائیل علیه ایران و اینکه دچار احساس فریب خوردگی شده اند، اکنون به اخبار منتشره درباره احتمال حمله اسرائیل به ایران کمتر اعتنا می کنند.

وی تصریح کرد: آخرین بار در بهار گذشته تصور بر این بود که با توجه به تهدیدهای انجام گرفته، اسرائیل واقعا قصد حمله به تاسیسات هسته ای ایران را دارد اما آمریکایی ها بعدا به این نتیجه رسیدند که فریب خورده اند.

همزمان با اظهارات مارتین ایندیک، جان بولتون از چهره های نومحافظه کار و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد اوباما حاضر نیست در اقدامی نظامی با اسرائیل همراهی کند. وی طی مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت: ما دائما با این اظهارنظر از سوی دولت آمریکا مواجه می شویم که «تمام گزینه ها روی میز هستند.» اما این اظهارنظر را حتی دولت اوباما هم باور ندارد، چه رسد به ایران. این اظهارنظر برای تهران مضحک است و اورشلیم مجبور به نادیده گرفتن آن می شود.

بولتون می افزاید: طبقه سیاسی اسرائیل در مورد اینکه چه راهی را در پیش بگیرد با شکاف و چندگانگی روبرو شده است. هفته گذشته شیمون پرز، با برداشتن گامی غیرمعمول به صورت عمومی اعلام کرد که اسرائیل نباید به تنهایی دست به اقدامی بزند. مقامات اسرائیلی با وجود اختلاف ها درباره یک مسئله متحد و متفق القول هستند و آن اینکه همه ترجیح می دهند آمریکا اقدام به حمله علیه تاسیسات اتمی ایران کند یا حداقل رهبری چنین عملیاتی را برعهده گیرد.

جان بولتون معتقد است: زمان در حال حاضر به نفع ایران است. حتی اگر میت رامنی پیروز انتخابات آمریکا باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که سیاست آمریکا با سرعت لازم برای ممانعت از هسته ای شدن ایران، تغییر کند. مسائل بسیار زیادی در مورد برنامه هسته ای ایران وجود دارد که ما آگاهی چندانی از آنها نداریم که ممکن است ندانسته های ما چندان خوشایند هم نباشند. ضمن اینکه جمهوری خواهان نیز در مورد زمان حمله به ایران اختلاف نظر دارند.

روزنامه واشنگتن پست در مقاله دیگری به ارزیابی دلایل لفاظی بنیامین نتانیاهو درباره اقدام نظامی علیه ایران پرداخت و نوشت: این سناریو، سناریوی آشنایی است. نتانیاهو در هفته های اخیر که دولتش با مشکلات داخلی مواجه است، دائما بر طبلی می کوبد و می گوید «من به ایران حمله خواهم کرد.» یکی از دلایل این کار، که برای ایالات متحده هم روشن شده، این است که نتانیاهو مشکلات بودجه دارد. دولت وی در حالیکه باید پیرامون هزینه های دفاعی تصمیم بگیرد همزمان باید با برخی مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کند.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود خاطر نشان کرد: نتانیاهو درصدد افزایش بودجه دفاعی به 4/15 میلیارد دلار است. با این حال میان وزیر امور مالی و وزیر دفاع اسرائیل این اختلاف وجود دارد که برای مهار خیزش تظاهرات سراسری علیه بحران اقتصادی در اسرائیل، محدودیت های اعمال شده بر بودجه نظامی که سال پیش تصویب شد همچنان باقی بماند. کابینه پذیرفته است که هزینه های دفاعی را کاهش دهد و مالیات های بیشتری بر کمپانی ها اعمال کند. براساس گزارش رسانه های خبری اسرائیل وزیر امور مالی اسرائیل و دیگر وزرا خواستار کاهش بودجه دفاعی شده اند.

واشنگتن پست در پایان نوشت: مشکلات بودجه دفاعی نتانیاهو باید توسط اسرائیلی ها حل شود، نه مالیات دهندگان آمریکایی.

خاطرنشان می شود تل آویو برای چندمین بار طی ماه های اخیر شاهد تجمع هزاران صهیونیست علیه لفاظی های نظامی نتانیاهو و ایهودباراک بود.

 

معترضان می گفتند «باراک و نتانیاهو می خواهند زندگی اسرائیلی ها را نابود کنند». طی چند ماه اخیر 13 تبعه رژیم صهیونیستی براثر وخامت اوضاع اقتصادی دست به خودسوزی و خودکشی زده اند. طبق نظرسنجی ها 60 درصد صهیونیست ها اساساً مخالف پیش کشیدن بحث درگیری نظامی با ایران هستند.

 

"اوزی رابین" فرمانده پیشین برنامه دفاع موشکی اسرائیل، نیز معتقد است اگر آنگونه که رسانه های اسرائیل می گویند اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران حمله کند، آن کشور باید آمادگی مقابله با حمله تلافی جویانه ایران را داشته باشد.


فرمانده پیشین برنامه دفاع موشکی اسرائیل در گفت‎وگویی مطبوعاتی گفت: «در مقابل تهدید های هوایی، ما نیروی هوایی بسیار قوی داریم. در مقابل تهدیدهای زمینی، ما لشگر زمینی قدرتمندی داریم. برای حملات موشکی، ما هنوز آنقدر آمادگی نداریم.»


وی افزود: ایران موشک هایی دارد که می تواند به اسرائیل و اروپا برسد و اسرائیل نگران از آن است که ایران به سلاح های اتمی، از جمله کلاهک های اتمی نیز مجهز شود.

 

گفتنی است گفتمان تهدید از سوی مقامات رژیم صهیونیستی به سخنی تمسخرآمیز در منطقه تبدیل شده و کارشناسان سیاسی معتقدند که رژیم اشغالگر برای سرپوش گذاشتن به محاصره منطقه ای از سوی جنبش های انقلابی اسلامی و مشکلات شدید اقتصادی و اجتماعی هر چند مدت به ادبیات تهدید و جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران روی می آورد. /994/ب901/ک
 

ارسال نظرات