۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۵۶۸۷۲
سفیر اتریش خواستار شد؛

تشریح دیدگاه ایران درباره جامعه جهانی در اجلاس وزرای امور خارجه

خبرگزاری رسا ـ سفیر اتریش در ایران با اشاره به برپایی اجلاس وزرای امور خارجه در اتریش خواستار تشریح دیدگاه ایران درباره جامعه جهانی از سوی وزیر امور خارجه ایران شد.
اتريش

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر بوکس باوم وزیر اتریش در تهران امروز در نشست «دین، اخلاق و حقوق» با بیان گزارشی از عملکرد سازمان گفت‎وگوی ادیان اتریش گفت: از آغاز گفتگوهای بین ایران و اتریش در بالاترین سطح اکادمیک برگزار شده است و این ویژگی تاکنون تغییر نکرده است.

وی با تاکید بر این که این گفت‎وگوها نباید صرفا به مقامات آکادمیک محدود شود، گفت: دور پنجم این نشست‏ها بصورت میزگرد در دانشگاههای معتبر جهان برگزار خواهد شد که گفت‎وگوی بین تمدن‎ها هم از سوی مرکز گفت‎وگوی بین ادیان اجرا خواهد شد.

سفیر اتریش در ایران افزود: از وزیر امور خارجه ایران می خواهیم تا در اجلاس وزرای امور خارجه که در اتریش برگزار خواهد شد دیدگاه ایران در خصوص جامعه جهانی را تبیین و تشریح کند.

بوکس باوم در پایان خاطرنشان کرد: جشن صدمین سال به رسمیت شناخته شدن دین اسلام از سوی دولت اتریش و جشن صد و سی‎امین سالگرد روابط بین ایران و اتریش و جشن بیستمین سال گفت‎وگوی بین اسلام و مسیحیت بزودی برگزار خواهد شد.

گفتنی است نشست «دین، اخلاق و حقوق» در راستای دور چهارم نشست دینی مرکز گفتگوی ادیان با کلیسای کاتولیک اتریش در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است./959/پ202/ک

ارسال نظرات