۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۶۳۰۴۸

فراخوان علمای سلفی لبنان برای حضور جوانان در سوریه

خبرگزاری رسا ـ دو تن از مفتیان سلفی لبنانی با صدور فتواهایی جداگانه خواستار حضور جوانان لبنانی برای جنگ علیه نظام بشار اسد در سوریه شدند.
احمد الاسير، شيخ سلفي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الاسیر از رهبران سلفی تندرو و امام جماعت مسجد بلال بن رباح صیدای لبنان معروف به «شیخ فتنه» در کنفرانس خبری که روز گذشته در جمع شماری از طرفداران خود داشت، تشکیل شاخه‌ نظامی در منطقه صیدا را خواستار شد.


وی مدعی شد که حزب الله لبنان در نبردهای سوریه به یاری بشار اسد مشغول است و بر همین اساس باید شاخه نظامی جدیدی را علیه نظام سوری تشکیل داد.


احمد الاسیر در ادامه سخنان خلاف واقع خود از افرادی که حزب الله لبنان را برای خود تهدید جدی می‌دانند، درخواست کرد که با ایجاد گروه‌های نظامی پنج نفره خود را برای مواجهه احتمالی با حزب الله آماده کنند.


وی همچنین برای حضور جوانان لبنانی و غیر لبنانی برای جنگ در منطقه القصیر در خاک سوریه فتوای جهاد صادر کرد.


الاسیر در این فتوا اولویت را با افرادی دانسته است که در مناطق مرزی لبنان سکونت دارند و تصریح کرده که اهل سنت لبنان باید به کمک گروه‌های مخالف بشار اسد بشتابند.


در همین راستا، سالم الرفاعی از مفتیان سلفی لبنان در فتوایی جداگانه خواستار ارسال سلاح و نفرات به منظور کمک به گروه‌های تکفیری شده است.


الرفاعی مدعی شد: در حالی که حزب الله لبنان افراد خود را به سوریه ارسال می‌کند و به نظام بشار اسد کمک می‌کند ما نیز باید به گروه های مسلح در سوریه ملحق شویم و آنان را در راستای براندازی نظام اسد یاری کنیم./983/ب902/د

ارسال نظرات