۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۸۲۹۶۸
نویسنده مصری:

هدف از حمله به سوریه ضربه زدن به حزب‎الله است/ غرب از تهدیدات ایران به شدت نگران است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و متفکر برجسته جهان عرب با اشاره به وضعیت وخیم منطقه و سناریوهای موجود برای حمله به سوریه، تصریح کرد: هدف اساسی از حمله به این کشور، ضربه زدن به حزب الله لبنان و محور مقاومت است.
محمد حسنين هيکل روزنامه نگار معروف مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد حسنین هیکل، نویسنده، روزنامه نگار و متفکر مشهور مصری در مقاله‌ای که امروز در روزنامه الاخبار لبنان به چاپ رسید با اشاره به افزایش تهدیدها به منظور حمله نظامی به سوریه تاکید کرد که استفاده از سلاح شیمیایی بهانه‌ای بیش نبوده و غرب به هر قیمتی می‌خواهد پیشروی ارتش سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی را متوقف کند.

 


وی خاطر نشان کرد: امروز سوریه محور و اساس مقاومت اسلامی است و به هر صورتی باید از این کشور در مقابله با تطوئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

 


این متفکر مصری هدف اصلی از حمله نظامی به سوریه را ضربه زدن به حزب الله لبنان خاطرنشان کرد و گفت: آمریکا که در سال‌های اخیر هزاران تن از مردم بیگناه سراسر دنیا را به کام مرگ کشانده است به هیچ وجه نمی‌تواند داعیه دار دفاع از حقوق بشر و مقابله با سلاح شیمایی باشد.

 


هیکل با تاکید بر عبور دولت بشار اسد از شرایط سخت و بازپس گیری مناطق استراتژیک سوریه از شورشیان، اظهار داشت که حمایت‌های بی دریغ ایران، روسیه و حزب الله لبنان از ملت و دولت سوریه سبب خنثی  شدن طرح خاورمیانه جدید از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.

 


وی استفاده از سلاح شیمیایی از سوی ارتش سوریه را سناریویی طراحی شده از سوی غرب و همپیمانان عربی اش عنوان کرد و گفت: دولت سوریه در موضع قدرت بود و  هیچ نیازی به استفاده از سلاح شمیایی نداشت.

 


هیکل با اشاره به امکان بالا گرفتن جنگ در صورت حمله به سوریه خاطرنشان کرد: به هیچ نمی‌توان تنها با یک حمله نظامی محدود از سوی آمریکا کار را پایان یافته دید زیرا ممکن است این حمله محدود به جنگی بسیار بزرگ تبدیل شود؛ جنگی که با توجه به مکان استراتژیک سوریه و سایر کشورهای منطقه و برخورداری از منابع اصلی انرژی تاثیر بسیاری بر آینده جهان بگذارد.

 


این نویسنده جهان عرب حمله به سوریه را امری حتمی دانست و عنوان کرد: محور مقاومت امروزه از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. به گونه‌ای که تهدیدهای جدی فرماندهان ایرانی از قبیل سردار قاسم سلیمانی سلیمانی نگرانی بسیاری را در بین کشورهای غربی ایجاد کرده است./983/ب902/د

ارسال نظرات