۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۸۴۷۵۵

تجمع علمای بحرین در اعتراض به تهدید نماینده آیت الله سیستانی به خروج از کشور

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه بحرین در اعتراض به فشار آل‎خلیفه به نماینده آیت الله سیستانی برای خروج از این کشور، شب گذشته تجمع کردند.
تجمع علماي بحرين در اعتراض به فشار آل خليفه براي اخراج نماينده آيت الله سيستاني از اين کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین شب گذشته در اعتراض به تهدیدهای آل خلیفه برای اخراج حجت الاسلام شیخ حسین نجاتی نماینده آیت الله سیستانی از بحرین در منطقه السنابس تجمع کردند.

 

آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای بحرین در این مراسم که در حضور آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور برگزار شد، گفت: تا زمانی که ملت بحرین روند دین مداری و وطن پرستی خود را حفظ کرده و بر ارزش‎های دینی و ملی تکیه داشته باشد، از هر گونه مشکلاتی در امان است.

 

وی افزود: مردم این کشور باید در مواجهه با مشکلات صبر و شکیبا داشته باشند. خداوند ناظر همه اعمال است و از ظالمان انتقام خواهد گرفت.

 

این عالم بحرینی با اشاره به اینکه شیخ نجاتی از علمای اعلام این کشور است، اظهار داشت: حجت الاسلام نجاتی هیچ گاه از اقدامات تروریستی حمایت نکرده است بلکه از مشوقات اصلی تظاهرات مسالمت آمیز به شمار می آید.

 

وی گفت: در کشور کوچکی همانند بحرین چنین اقداماتی علیه ملت بسیار ظالمانه و عجیب است، چگونه ممکن است که فردی بدون دلیل قانع کننده ای محکوم و مجازات شود. این نوع اقدامات در تاریخ بحرین بی سابقه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید مجید المشعل رییس شورای اسلامی علمای بحرین نیز در این مراسم با محکوم کردن اقدام نظام آل‎خلیفه در فشار علیه شیخ نجاتی برای خروج از کشور اظهارداشت: باطل کردن شناسنامه، تهدید و فشار برای خروج از کشور نقض صریح قانون بین المللی حقوق بشر است.

 

وی افزود: ملت بحرین خواهان آزادی، کرامت، عدالت، عزت و احترام در کشور است.

 

این عالم بحرینی با اشاره به حکم دادگاه این کشور مبنی بر ممنوعیت همه فعالیت‎های شورای اسلامی علمای بحرین، عنوان داشت: شورای اسلامی علمای بحرین، یک موسسه اسلامی است که در آن به تبلیغ، ارشاد، نصحیت و بیان کلمات حق و حقیقت پرداخته می‎شود./994/ب902/د 

ارسال نظرات