۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۳۰۷۵۱

عربستان عدم حمایت عراق از آیت الله نمر را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ به نوشته روزنامه عراقی الزمان مسوولان سعودی از رییس جمهور عراق خواستند تا مانع از فعالیت‌های علمای شیعه در عراق شوند.
عراق و عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا،موفق الربیعی، مشاور امنیتی عراق در مصاحبه با روزنامه عراقی" الزمان" اعلام کرد: ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی در ملاقات با فواد معصوم، رییس جمهور عراق، از وی خواست تا از برگزاری تظاهرات در حمایت از آیت الله نمر و اعتراض نسبت به حکم اعدام وی، در عراق جلوگیری کند و نگذارند مراجع شیعه در نجف حمایت خود از آیت الله نمر را علنا اعلام کنند.

 

ربیعی افزود: مسوولان سعودی همچنین نسبت به فعالیت‌های آزادانه آیت الله محمد تقی مدرسی، حامی معترضان بحرینی،اعتراض کردند و توقف آ‌نرا خواستار شدند.

 

مشاور امنیتی عراق در مورد در خواست عربستان مبنی بر عدم حمایت از ایت الله نمر گفت: عراق اعلام کرد که حمایت از وی از طریق سازمان‌های رسمی بین المللی مورد تایید است و دولت عراق نمی‌تواند با وضع قانون از آن جلوگیری کند.

 

همچنین به گفته ربیعی، فواد معصوم در پاسخ به مسوولان سعودی اظهار داشت: آیت الله مدرسی پیروان زیادی در بحرین دارد و نمی‌توان مانع از فعالیت‌های مسالمت آمیز وی شد.

 

از سوی دیگر فواد معصوم از مقامات سعودی درخواست کرد تا از صدور فتاوایی که باعث شعله ور شدن آتش اختلافات مذهبی می‌شود جلوگیری کنند و تمام تلاش خود را برای مبارزه با تفکر افراطی به کار گیرند.همچنین از تکفیر برخی طوایف عراقی دست برداشته و سطح همکاری‌ها را با عراق در زمینه مقابله با تروریسم در منطقه افزایش دهند./1321/ب902/ک

ارسال نظرات