۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۹۹۲۰۱

انتقاد شدید جمعیت علمای لبنان از جستجوی راه‎حل مشکلات کشورهای اسلامی در غرب

خبرگزاری رسا ـ جمعیت علمای مسلمان لبنان با انتقاد از جستجوی راه‎حل مشکلات کشورهای اسلامی در غرب، تاکید کرد که مشکلات منطقه نباید مسلمانان را از مساله فلسطین غافل کند.
جمعيت علماي مسلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت علمای مسلمان لبنان، با صدور بیانیه‌ای به اوضاع بحرانی منطقه پرداخت و افزود: با وجود همه این مشکلات و دشواری‌ها، جوانان فلسطینی با اعتماد بر اراده و قدرت ایمان توانسته اند در برابر اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی ایستادگی و بر حق آزادی خود تاکید کنند.


در این بیانیه آمده است: جای تاسف است که کشورهای عربی در نشست‌هایی با حضور و نظارت کشورهای غربی برای حل مشکلات خود دنبال راه و چاره می گردند، گویا مسلمانان کتاب و قانونی برای حل معضلات خود ندارد که برای این مساله باید دست به دامن کشورهای اروپایی شوند.


این جمعیت تاکید کرد: با وجود سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی، مساله فلسطین در صدر مسایل جهان اسلام قرار دارد و هیچ قدرت و دولتی نمی تواند حق فلسطینیان را در کرانه باختری ضایع کند. اگر اراضی اشغالی فلسطین به دست نسل کنونی آزاد نشد این نهضت ادامه دارد و نسل‌های آتی نیز باید این مسؤولیت را به دوش کشند.


همچنین در این بیانیه از کشورهای مذاکره کننده برای حل بحران سوریه خواسته شده است که تنها مصلحت مردم این کشور را مد نظر قرار دهند و از ادامه کشتار و آوارگی مردم این کشور جلوگیری کنند.


جمعیت علمای مسلمان در پایان خطاب به کشورهای اسلامی گفت: باید تمام نیرو را برای مقابله با گروه تکفیری تروریستی داعش به کار گرفت؛ چرا که با نابودی کلی عناصر تکفیری است که زمینه مناسبی برای اجرای راه حل‌های سیاسی در سوریه مهیا می شود./1321/ب902/د

ارسال نظرات