۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۰۰۰۷۳

آیت الله قبلان خواستار تشکیل نشستی برای بررسی عوامل حادثه منا در تهران شد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان تاکید کرد: ایران با نقش مؤثری که دارد می تواند اقداماتی را در سطح منطقه انجام دهد تا وقایع تلخی چون حادثه منا در موسم حج تکرار نشود.
ديدار قبلان با قاضي عسکر آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان، در دیدار با حجت الاسلام قاضی عسکر، رییس بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج، بار دیگر جان باختن هزاران مسلمان حج گذار در حادثه منا در موسم حج را تسلیت گفت و افزود که این افراد دست کمی از شهدا ندارند.


وی افزود: این فاجعه دردناک یک اندوه عظیم برای جهان اسلام و مسلمانان به بار آورد و سازمان همکاری اسلامی باید پیگیر عوامل بروز این فاجه باشد.


این عالم لبنانی از مقامات مسؤول در ایران خواست که در نشستی با حضور سازمان‌ها و مراکز تاثیرگذار اسلامی در تهران به بررسی علل حقیقی این واقعه بپردازند تا این مقدمه‌ای شود که در سال‌های آتی جهان اسلام مصیبت زده نشود.


آیت الله قبلان تصریح کرد: ایران قبله تمام مسلمان بوده و در مسیر حفظ وحدت اسلامی تمام تلاش خود را به کار گرفته است. از این رو در کنار اقدامات مفید خود در زمینه حفظ وحدت، می تواند با اندیشیدن تدابیر لازم در این زمینه از تکرار این فجایع جلوگیری کند.


از سوی دیگر حجت الاسلام قاضی عسکر نیز وفات علامه حیدری، از علمای برجسته لبنانی را تسلیت گفت و اظهار داشت: بعثه تابع آیت الله قبلان در بحران منا خدمات زیادی را به حجاج به ویژه حج گذاران ایرانی ارائه کرد که ما وظیفه خود دانستیم که از این عالم جلیل القدر تشکر و قدردانی کنیم./1321/ب902/د

ارسال نظرات