۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۳۰۱۵۳۲

یکی از علمای لبنان گشوده شدن مرز مصر به روی مردم غزه را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت اداری جمعیت علمای مسلمان لبنان بر حمایت همه جانبه مادی و معنوی از جوانان مقاوم فلسطینی برای ادامه انتفاضه سوم تاکید کرد.
شيخ حسان عبدالله، رييس هيأت اداري تجمع علماي مسلمين

 

به گزارش خبرگزای رسا، حجت الاسلام حسان عبدالله، رییس هیأت اداری جمعیت علمای مسلمان لبنان در دیدار با شخصیت‌های مطرح فلسطینی، انتفاضه سوم فلسطین و اقدامات دلیرانه جوانان مقاوم فلسطینی را ستودنی خواند و گفت: این انتفاضه نشان می دهد هرچند کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت کنند اما فلسطین جایگاه خود را در محور مقاومت اسلامی حفظ می کند.


این روحانی لبنانی تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را در راستای حمایت همه جانبه از مردم فلسطین وانتفاضه سوم انجام دهیم و در زمینه پشتیبانی مادی و معنوی از جوانان مقاوم کوتاهی نکنیم. حق از آن مردم فلسطین است و پیروزی از آن کسانی که در دایره حق به مقاومت مقدس خود ادامه می دهند.


وی افزود: مسلمانان پس از گذشت نزدیک به پنج سال از شروع بحران‌های امنیتی و سیاسی در منطقه دیگر باید به این مساله پی برده باشند که ایجاد درگیری‌های داخلی یک برنامه وسیع از پیش طراحی شده از سوی دشمنان اسلام و در رأس آنها رژیم صهیونیستی بوده است. مسلمانان باید سلاح خود را به سمت دشمن اصلی نشانه روند نه اینکه با دامن زدن به درگیری‌های داخلی در پازل دشمن نقش آفرینی کنند.


عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان اظهار داشت: بر مصر به عنوان یک کشور اسلامی لازم است که مرزهای خود را به روی اهالی مسلمان غزه بگشاید و با کنار گذاشتن اختلافات  در زمینه کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا و دارو به حمایت از آنان بپردازد.


از سوی دیگر علی برکه، نماینده جنبش حماس فلسطین در لبنان خاطر نشان کرد: انتفاضه با تکیه بر خط مشی مقاومت به کار خود ادامه می دهد. جوانان فلسطینی به این نتیجه رسیده اند که تنها راه رهایی از چنگال ظلم، و آزاد سازی قدس شریف، جهاد و مقاومت است./1321/ب902/د

ارسال نظرات