۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۴۶۳۷۹

همایش ملی تجلیل از خانواده‎های شهدا از سوی آستان مقدس کاظمین برگزار شد

همایش ملی تجلیل از خانواده‎های شهدا با مشارکت مسؤولان سیاسی، مذهبی و امنیتی از سوی آستان مقدس کاظمین برگزار شد.
استان مقدس کاظمین

به گزارش خبرگزاری رسا، آستان مقدس کاظمین همایشی به مناسبت پیروزی بر جریان تروریستی داعش تحت عنوان «رزمندگان مایه افتخار، عزت و مباهات ما هستند» با حضور حیدر العبادی نخست وزیر، حجت الاسلام سید علاء موسوی رییس سازمان اوقاف شیعیان، جمال عبدالرسول الدباغ تولیت آستان مقدس کاظمین و جمعی از نمایندگان مراجع تقلید، عتبات مقدس و شخصیت‎های سیاسی، مذهبی و نظامی برگزار شد.

جمال عبدالرسول الدباغ در این همایش گفت: پس از آنکه اهل باطل و دشمنان اراضی عراق را اشغال کردند، حضرت آیت الله سیستانی با فتوای جهاد کفایی به مقابل با آنان برخواست و دشمنان را مجبور به عقب نشینی کرد.

وی افزود: خون پاک شهیدان و رشادت و جانفشانی رزمندگان پیروزی نهایی بر جریان تروریستی داعش را برای ملت عراق به ارمغان آورد.

تولیت آستا مقدس کاظمین تصریح کرد: شهادت نعمتی بزرگ از جانب خداوند متعال است که به هر شخصی که بخواهد آن را هدیه می‎دهد.

همبستگی خوب بسیج مردمی و نیروهای امنیتی از عوامل پیروزی بر داعش بود

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز در این همایش بیان داشت: همراهی و همبستگی خوب بسیج مردمی و نهادهای امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم از عوامل پیروزی بر داعش است.

وی اضافه کرد: مجاهدان عراقی اراضی این کشور را در نقاط مختلف اعم از کوه، صحرا و شهرها پاکسازی کردند و اکنون حفظ این پیروزی‎های یک وظیفه همگانی است و نیاز به انسجام ملی دارد.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد که مبارزه با فساد، بازسازی مناطق آزاد شده، افزایش رفاه اقتصادی از موارد مهم در دوران پساداعش است که با وحدت و همبستگی می‎توانیم در این مرحله نیز پیروز شویم.

حجت الاسلام شیخ حسین آل یاسین نماینده حضرت آیت الله سیستانی در این همایش گفت: شما خانواده‎های شهدا با جانفشانی و صبر خود از این کشور و دولت محافظت کردید.

وی اضافه کرد که علمای اسلام دولت عراق را پس از آنکه انگلیس این کشور را اشغال کرده بود و انقلاب دهه بیست میلاد تاسیس کردند و حضرت آیت الله سیستانی اکنون از آن محافظت می‎کند و اگر فتوا و سخنان نمایندگان این مرجع تقلید در خطبه‎های نماز جمعه از سال 2003میلادی تاکنون را مطالعه کنید در میابید که حضرت آیت الله سیستانی درپی حمایت از عراق و اموال مردم این کشور است.

حجت الاسلام شیخ محمد الطلیباوی از علمای عراق بیان داشت: ملت عراق به خانواده شهدا افتخار می‎کنند زیرا با جانفشانی خود از این کشور و مقدسات آن دفاع کردند.

وی ادامه داد: باید از خانواده شهدا و حضرت آیت الله سیستانی برای فتوای جهاد کفایی تقدیر و تشکر کرد. این مرجع تقلید با فتوای خود معادلات منطقه را تغییر داد./994/ب901/ف

ارسال نظرات