۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۸۹۱۱۹
آیت الله مقتدایی:

اجرای منویات مقام معظم رهبری حوزه را به قله عزت و عظمت می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه، با قدردانی از حضور ده روزه و با برکت رهبر معظم انقلاب در شهر مقدس، راهکارها و بیانات ایشان در دیدار با حوزویان را منشور جامع حوزه های علمیه عنوان کرد و عمل به این تاکیدات را موجب رسیدن حوزه های علمیه به قله عزت و عظمت دانست.
مصاحبه مطبوعاتي آيت الله مقتدايي با اصحاب رسانه در خصوص سفر رهبر معظم انقلاب به قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، ظهر یک شنبه در نشستی خبری که به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به قم با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، از حضور با برکت ده روزه ایشان در شهر فقاهت و مرجعیت قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه سفر ده روزه رهبر انقلاب اسلامی بسیار با برکت برای حوزه های علمیه و استان قم بود، استقبال باشکوه اقشار مختلف مردم، مراجع، حوزویان، طلاب، علما، روحانیان و اساتید حوزه علمیه قم از مقام معظم رهبری را نشانگر پیوند عمیق با رهبری و ولایت فقیه دانست.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: حضور ده روزه مقام معظم رهبری در شهر قم و دیدارهایی که ایشان با مراجع، علما و طلاب و روحانیان داشتند نشان دهنده عنایت و اهتمام حضرت آیت الله خامنه ای به حوزه های علمیه است.

مقام معظم رهبری زعیم حوزه های علمیه هستند

وی ادامه داد: ایشان فرزند دیروز حوزه و مرجع و زعیم امروز حوزه های علمیه هستند و انتظار همه از رهبری همین بود و خوشبختانه دیدارهایی که ایشان با حوزویان داشتند بسیار گرم و صمیمی بود.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: برخی از دیدارها و جلساتی که مقام معظم رهبری با حوزویان داشتند ساعت ها طول می کشید و ایشان نیز با عنایت و توجه خاص به نقطه نظرات و دیدگاه های اساتید و نخبگان حوزه گوش می کردند و از این جلسات احساس خستگی نمی کردند.

وی بیان داشت: در جلسه نخبگان حوزه با رهبری قرار بود 12 نفر از نخبگان حوزه علمیه قم به ایراد سخن و بیان دیدگاه های خود در مدت زمان هفت دقیقه بپردازند، اما برخی از افراد بیانات شان بیش از دو برابر زمان تعیین شده نیز طول کشید و با وجود خستگی حضار، مقام معظم رهبری تاکید داشتند که همه به بیان دیدگاه های خود بپردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیانات مقام معظم رهبری را منشور جامع حوزه های علمیه عنوان و تصریح کرد: مطالب و بیاناتی که مقام معظم رهبری در اجتماع مهم حوزویان ایراد کردند موجب رشد و بالندگی حوزه و جهان اسلام است و این فرمایشات بسیار راهشگا، متین و با دیدی نورانی و روشنگرانه بود.

وی اظهار داشت: امیدواریم محورهای سرفصل های بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع حوزویان، دسته بندی و تبدیل به برنامه شود و ان شاءالله در دستور کار مسؤولان حوزه قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به دیگر برنامه های مقام معظم رهبری و دیدارهای ایشان با حوزویان و نهادهای حوزوی بیان داشت: جلسه اعضای جامعه مدرسین با مقام معظم نیز بسیار جالب بود، در جلسه اول برخی از اعضای این نهاد مهم حوزوی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و مجال کمی برای بیانات رهبر انقلاب باقی ماند و ایشان پیشنهاد کردند دیداری مجدد گذاشته شود تا هم سایر اعضا بیانات و دیدگاه ها خود را بیان کنند و هم ایشان به صورت تفصیلی به بیان دیدگاه های خود بپردازند.

وی با اشاره به دیدار اعضای شورای عالی با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ابراز داشت: در این جلسه صمیمی نیز گزارشی از عملکرد و برنامه ها مدیریت و شورای عالی خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شد و ایشان نیز از اقدامات انجام شده ابراز خرسندی کردند و عملکرد شورای عالی در دوره پنجم را خوب ارزیابی کردند.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار از اقداماتی که در راستای تحول در حوزه های علمیه انجام شده است ابراز رضایت کردند و گفتند مجموعه معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوب و پرتلاش هستند.

آیت الله مقتدایی با تاکید براینکه بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری موجب دلگرمی حوزویان، جامعه مدرسین و شورای عالی و دیگر نهادهای حوزوی است بیان داشت: اجرا و عمل به منویات مقام معظم رهبری می تواند حوزه های علمیه را به تحول، بالندگی و قله عزت و عظمت برساند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات