۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۲۵۲۸۴

۳۰۰۰ خادمیار رضوی در استان کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند

۳۰۰۰ خادمیار رضوی در استان کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۳۰۰۰ خادمیار آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید محمدجعفر امامیان با اشاره به اینکه تاکنون 3000 خادمیار در استان ثبت‌نام کرده‌اند اظهار داشت: از سه سال گذشته طرحی با عنوان"خادمیاری رضوی" در سراسر کشور برگزار شد بر این اساس که افراد متخصص زیادی در اقصی نقاط کشور مشتاق و خواستار کسوت خادمی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در حرم را داشته و از طرفی به علت محدودیت و تعدد درخواستها این امکان فراهم نبود.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه افزود: در نهایت تولیت سابق آیت‌الله رئیسی به این نتیجه رسیدند که مشتاقان خدمت در حرم مقدس در شهرهای خود به نیابت از امام مهربانی‌ها به محرومین تحت طرح خادمیاری خدمت‌رسانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی نیز جهت ایجاد زمینه خدمت‌رسانی هرچه بهتر متخصصین باتجربه و توانمند استان در جهت رفع محرومیت و خدمت به آحاد جامعه تشکیل شد گفت: تعداد 3000 خادمیاران رضوی در 25 کانون تخصصی در حال خدمت‌رسانی به محرومین و آحاد جامعه به نیابت از امام رضا(ع) هستند.

امامیان با اشاره به فعالیت و خدمت‌رسانی خادمیاران در دو بخش متمرکز و اصلی فرهنگی و محرمیت‌زدایی در قالب شبکه محله‌ای و منطقه‌ای گفت: کانون‌های سلامت، خانواده، بانوان، قرآنی، تعلیم و تربیت، جوانان، ورزش با افراد متخصص حوزه خود خدمات ارزشمندی را به محرومین و مردم استان ارائه کردند.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی مشاورین خانواده که نیاز جدی جامعه و خانواده‌ها درحال حاضر است عنوان کرد: برپایی اردوهای سلامت و اعزام پزشک و گروه سلامت به مناطق محروم و کم برخوردار به صورت برنامه‌ریزی شده از دیگر برنامه‌ها است.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح زیارت یکی از خدمات ویژه خادمیاران رضوی است گفت: به واسطه طرح خادمیاری طرح اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس در استان‌ها پیگیری شده که آستان قدس رضوی اسکان و پذیرایی عزیزان را در مشهد مقدس به مدت سه روز و خیرین استانی هزینه تردد زائرین را تامین می‌کنند و تاکنون 7000 نفر از استان کرمانشاه طی این طرح برای اولین بار راهی مشهد مقدس شده‌اند.

وی با اشاره به خدمات دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در اربعین حسینی با برپایی چهار موکب به نام مبارک امام رضا(ع) گفت: خادمیاران رضوی در چهار موکب امام رضا(ع) واقع در مسجد جامع خسروی در نقطه صفر مرزی، آشپزخانه مرکزی قصرشیرین،ایستگاه راه آهن و زائر سرای کربلا کرمانشاه در طول 15 روز به بیش از 230 هزار زائر به صورت شبانه‌روز خدمت‌رسانی داشتند.

 امامیان با بیان اینکه آشپزخانه مرکزی آستان قدس رضوی در قصرشیرین با پخت روزانه 10 هزار غذا جهت خدمت به زائرین حسینی برپا شد بیان کرد: به جهت بازگشایی مسیر عتبات عالیات ما در طول سال میزبان زائرین حضرت رضا(ع) از کشور عراق هستیم و شایسته است خدمت رسانی و میزبانی اربعین براداران خود را در طول سال با میزبانی درخور به عشق حضرت رضا(ع) جبران کنیم.

وی از برپایی طرح رواق رضوی همراه باغرفه‌های خدمت‌رسانی به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: برپایی مراسم باشکوه متمرکز و عمومی در سالروز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) از تکالیف اصلی خادمیاران است.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه بیان کرد: این طرح که با مشارکت خادمیاران در سراسر کشور به خصوص در بقاع متبرکه، مساجد محوری، بوستان‌ها و بازارهای بزرگ در حال اجرا است زمینه خدمات مفیدی در سطح جامعه را فراهم می‌کند.

وی افزود: همزمان با شهادت امام رضا(ع)، خادمیاران رضوی فعالیت‌های متنوع فرهنگی و خدماتی را در حوزه‌های مختلف از هفتم تا دهم آبان‌ماه به مدت چهار روز ارائه خواهند کرد.

امامیان عنوان کرد: موکب امام رضا(ع) جهت پذیرایی، غرفه کبوترانه با ارائه خدمات قرآنی، کتاب، حجاب و عفاف، غرفه ریحانه دختران و بانوان، غرفه خانواده رضوی جهت ارائه خدمات مشاوره خانواده، حقوقی و تبلیغی،غرفه دارالشفاء امام رضا(ع) با خدمت‌رسانی خادمیاران کانون سلامت، غرفه نائب‌الزیاره جهت مشارکت خیرین در اعزام زیارت اولی‌ها، غرفه پاتوق کتاب و غرفه هنری با ارائه خدمات خوشنویسی و گروه سرود آوای رضوان توسط خادمیاران برپا و آماده خدمت‌رسانی به مردم خواهند بود.

وی با بیان اینکه رواق رضوی و غرفه‌های خدمت‌رسانی خادمیاران رضوی در ابتدای خیابان شهید مدرس(ره) و درب مسجد جامع کرمانشاه برپا می‌شود بیان کرد: به مناسبت سالروز شهادت حضرت رضا(ع) طبخ 4000 غذا توسط خادمیاران و موقوفات اوقاف استان انجام می‌شود.

امامیان عنوان کرد: در شب رحلت پیامبر اکرم(ص)و شهادت امام حسن مجتبی(ع) 500 پرس غذا در دو منطقه توسط نیت‌های خیر و نذورات خادمیاران تهیه و بین خانواده‌های شناسایی شده منطقه توزیع شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات