۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۵۰۲۱۴
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی:

۴۱ درصد از اشتغال سال گذشته کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است

۴۱ درصد از اشتغال سال گذشته کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است
عبدالملکی با اشاره به اینکه ۴۱ درصد از کل اشتغال کشور در سال گذشته توسط کمیته امداد ایجاد شده است، گفت: در سال جاری بیش از 200 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)  در نشست خبری در خصوص عملکرد سال گذشته این معاونت اظهار داشت: سال گذشته بر اساس برنامه پنج‌ساله ششم کمیته امداد باید 170 هزار فرصت شغل ایجاد می‌کردیم که توانستیم 175 هزار و 900 فرصت شغل در سراسر کشور ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه نیز کمیته امداد باید هر سال 70 هزار شغل ایجاد کند که تعهد هر ساله کمیته برای ایجاد شغل 350 هزار شغل است ولی در حال حاضر 495 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم و تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم توسعه بیش از 700 هزار شغل ایجاد خواهیم کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد  بیان داشت:‌اشتغال کمیته امداد از طریق نظام هدایت شغلی و نظام راهبری شغلی است که سال گذشته 151 هزار و 763 شغل از طریق نظام هدایت شغلی و 24 هزار و 137 مورد نیز در نظام راهبری شغلی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌1320 راهبر شغلی که از کارآفرینان برتر کشور هستند در این زمینه با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد  خاطرنشان کرد: سال گذشته در کل کشور 430 هزار شغل ایجاد شده است که 41 درصد این اشتغال متعلق به کمیته امداد امام خمینی (ره)‌است. آمار اشتغال کمیته امداد به دلیل تسهیلاتی که از نظام بانکی دریافت می‌کند در آمار اشتغال دولت حساب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌از سال 90 تا 96 حدود 20 درصد اشتغال کشور در سال 97 ، 30 درصد کل اشتغال کشور و در سال 98، 41 درصد از کل اشتغال کشور را کمیته امداد به خود اختصاص داده است که این یک رکورد جدید است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خاطرنشان کرد: بخش زیادی از منابع تسهیلات اشتغال کمیته امداد در قالب تبصره 16 و همچنین منابع اشتغال روستائیان و عشایر است.

وی خاطرنشان کرد:‌در حوزه تسهیلات اشتغال نیز کمیته امداد در سال 98 رکورد جدیدی  در 41 سال اخیر ثبت کرده و توانسته 4710میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کند که بیش از  2 میلیارد تومان آن از طریق تبصره ماده 16، 1300 میلیارد تومان از طریق قانون اشتغال روستائیان و عشایر و 350 میلیارد تومان دیگر را نیز از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت کرده است.

وی یادآور شد: تسهیلات مصوب ما در سال 1398 حدود 5800 میلیارد تومان بوده که متأسفانه 1090 میلیارد تومان آن پرداخت نشده است که در صورت پرداخت می‌توانستیم  حدود 200 هزار فرصت شغلی را در سراسر کشور ایجاد کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بیان داشت:‌در سال 99، اگر شبکه بانکی 100درصد تسهیلات متعلق به کمیته امداد را پرداخت کند می‌‌توانیم 200 هزار فرصت شغلی در سراسر کشور ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در الگوی شغلی کمیته امداد پرداخت تسهیلات فقط یکی از 7 حلقه ایجاد اشتغال است و برنامه‌های اشتغال کمیته امداد از مزیت‌سنجی منطقه آغاز می‌شود و پس از استعدادسنجی مشاوره‌های شغلی داده می‌شود و در مراحل بعدی نیز پس از پرداخت تسهیلات شغل فرد مورد نظارت قرار می‌گیرد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: سال گذشته 230 هزار فقره مشاوره شغلی و 151 هزار فقره آموزش کسب و کار به مددجویان کمیته امداد داده شده است.

وی گفت: مشاوران و کارشناسان شغلی نیز 3 تا 5 سال مشاوره‌های لازم را به مددجویان ارائه می‌دهند و هر 6 ماه یکبار نیز در روند پیشرفت شغل این افراد نظارت می‌کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خمینی (ره)  خاطرنشان کرد: سال گذشته 270 رأس گاو مددجویان کمیته امداد پرورش داده‌اند و 5.5 میلیون دام سبک نیز توسط دامداران تحت پوشش کمیته امداد پرورش داده شده است و در ارتباط با پرورش آبزیان نیز هزار طرح تولید ماهی سردآبی و گرم‌آبی اجرایی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 48 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی زیر کشت داشته‌ایم و این عدد کمی است چرا که مددجویان کمیته امداد نوعا زمین بزرگی متعلق به خود ندارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خمینی (ره)  بیان داشت:‌همین طور 130 هزار مترمربع انواع فرش را تولید کرده‌ایم که توسط تجار صادر شده است.

عبدالملکی بیان داشت:‌در سال جاری 6200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار کمیته امداد برای ایجاد اشتغال است در صورتی که 100درصد محقق شود می‌توانیم 200هزار فرصت شغلی را ایجاد کنیم و رکورد جدیدی بر ایجاد اشتغال ثبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تنها 87 درصد تسهیلات بانکی کمیته امداد از سوی بانک‌ها تخصیص پیدا کرد و برای سال جاری نیازمند آن هستیم که 100درصد منابع تخصیص پیدا کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در خصوص شیوع ویروس کرونا نیز اظهار داشت: تعداد زیادی از طرح‌های اشتغال امداد تغیر کاربری داشته‌اند و نسبت به تولید محصولات بهداشتی اقدام کرده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 25 میلیون عدد اقلام مبارزه با کرونا شامل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده از ابتدای شیوع ویروس کرونا توسط مددجویان کمیته امداد تولید شده است که در اختیار بخش‌های مختلف قرار گرفته و بخشی از آن هم در اختیار محرومین قرار گرفته است که این محصولات توسط کمیته امداد برای نیازمندان خریداری شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خاطرنشان کرد: روزانه بیش از 650 هزار قلم کالا مانند ماسک، دستکش و لباس ایزوله توسط مراکز کمیته امداد تولید می‌شود.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 700 هزار طرح اشتغال تحت نظارت در کشور داریم که با توجه به شیوع ویروس کرونا این تعداد در حال بازنگری مجدد هستند و کمک‌هایی از جهت تسهیلات، بازاریابی و فروش به آنها داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول ما در سال 99، حفظ مشاغل موجود خواهد بود./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات