۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۱۳۲۱۸

نابودی ۲ فروند جنگنده اوکراین در عملیات شب گذشته

نابودی ۲ فروند جنگنده اوکراین در عملیات شب گذشته
فرماندار منطقه سیورودونتسک در استان لوهانسک می‌گوید ارتش اوکراین قصد دارد نیروهایش را از شهر خارج کند زیرا ماندن در آنجا فایده‌ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با پیشروی نیروهیا روسی و تشدید عملیات برای تسلط بر شهر راهبردی «سیوِرودونتسک» در استان لوهانسک، یک مقام اوکراینی نیز از تصمیم کی‌یف برای عقب کشیدن تمام نیروها از شهر خبر داد.

فرماندار منطقه سیورودونتسک روز جمعه گفت که ارتش اوکراین قرار بود پس از هفته‌ها درگیری خیابانی و بمباران، نیروهای خود را از شهر بیرون بکشد و به‌نوعی دستاور برای روسیه به‌حساب بیاید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هر دو طرف روسی و اوکراینی روز جمعه خبر دادند همزمان که مسکو به آخرین بخش‌های قلمرو تحت کنترل اوکراین در منطقه صنعتی لوهانسک نزدیک‌تر می‌شود، نیروهای روسی یک شهر را در حدود ۱۰ کیلومتری جنوب سیورودونتسک تصرف کردند.

وزارت دفاع روسیه گفت که حدود ۲ هزار نظامی اوکراینی و نیروهای خارجی را در این منطقه محاصره کرده است.

«سرهی گیدای» فرماندار منطقه لوهانسک با بیان یانکه سربازان اوکراینی در سیورودونتسک دستور انتقال به مواضع جدید را دریافت کرده‌اند، توضیح داد: «باقی‌ماندن در موقعیت‌هایی که طی ماه‌ها بمباران و تکه‌تکه شده، آنهم بخاطر اینکه بی‌فایده مانده باشند، منطقی نیست.»

روز جمعه بود که وزارت دفاع روسیه با اشاره به نابودی ۲ فروند جنگنده اوکراین در عملیات شب گذشته، گفت در حمله موشکی ۱۹ دستگاه تانک و ۶۲۰ ملی‌گرا از بین رفتند. 

انتهای پیام/خ

ارسال نظرات