۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۷۳۰۷۴۱

پرینت سه بعدی آجر از پوسته تخم مرغ

پرینت سه بعدی آجر از پوسته تخم مرغ
مهندسان شرکت مکزیکی با استفاده از از پوسته تخم‌مرغ آجرهایی را به صورت سه‌بعدی پرینت کردند.

یک شرکت مکزیکی فرآیند مهندسی ساختمان جدیدی ایجاد کرده که سریع و سازگار با محیط زیست است. درواقع این شرکت در حال ایجاد مصالح ساختمانی با استفاده از پوسته تخم مرغ دور ریخته شده است.

بنابراین، ابتکار جدید به نام «پروژه پوسته تخم مرغ» به دو موضوع می پردازد: اثرات زیست محیطی صنعت سرامیک و سطح قابل توجه ضایعات مواد غذایی و مواد آلی در مکزیک. صنعت سرامیک به دلیل انتشار گازهای بسیار بالای ناشی از استفاده از سوخت های فسیلی و تولید مقادیر گزاف زباله شناخته شده است.

به همین دلیل است که شرکت MANUFACTURA تصمیم گرفت از یک محصول ضایعاتی سبک وزن استفاده کند. ترکیب پوسته‌های تخم‌مرغ با بیو بایندر(نوعی چسب) آن را برای استفاده در پرینت سه بعدی ایده آل می کند.

پرینت سه بعدی آجر در سراسر جهان و حتی به طور بالقوه در فضا کاربردهای زیادی پیدا خواهد کرد. در اکتبر سال 2022، ناسا از دانشمندان خواست تا روش‌های هوشمندانه جدیدی برای ساخت پایگاه‌های ماه با قابلیت تحمل شرایط سخت ماه و مریخ ابداع کنند. آزمایش‌هایی که توسط دانشمندان دانشگاه فلوریدا مرکزی انجام شد نشان داد که فضانوردان بعدی ماه می‌توانند از آجرهای چاپ سه‌بعدی ساخته شده از خاک ماه و آب شور برای ساخت خانه‌های خود استفاده کنند.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات