۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۷۳۰۸۶۰

پوتین و رئیسی تلفنی گفت‌وگو کردند

پوتین و رئیسی تلفنی گفت‌وگو کردند
کرملین با اعلام خبر تماس تلفنی رؤسای جمهور فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران، گفت که دو طرف طرح‌های زیرساختی دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین امروز از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

پسکوف طی بیانیه‌ای با اعلام خبر تماس تلفنی پوتین و رئیسی، گفت که دو طرف درباره پویایی و سطح روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه صحبت کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «دو طرف هم نظر بودند که روابط ایران و روسیه به شکل مثبتی در حال توسعه است. مسائل همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف هم مورد بررسی قرار گرفت».

پیش از این نیز دو رئیس‌جمهور طی تماس تلفنی درباره وضعیت سوریه و همکاری در حوزه حمل و نقل و انرژی گفت‌وگو کردند.

آیت الله رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی دیگری با پوتین با تأکید بر اهمیت گسترش مستمر همکاری‌های اقتصادی دو کشور به‌خصوص در حوزه ترانزیت و انرژی، این همکاری‌ها را موجب نهادینه کردن روابط سودمند برای ملت‌های دو طرف و همچنین کشورهای منطقه دانست.

ریاست‌جمهوری اسلامی ایران درباره تلاش‌ها برای حل مسائل سوریه نیز بر محوریت چارچوب «آستانه» تأکید و آمادگی کشورمان را برای نقش‌آفرینی فعال و سازنده در جهت پایان یافتن درگیری‌ها و استقرار و ایجاد صلح در اوکراین اعلام کرده بود.

رئیس جمهور روسیه نیز هم همکاری‌های اقتصادی همه‌جانبه را برای روابط دو کشور بسیار ثمربخش توصیف کرده و گفته بود: گسترش ظرفیت‌ها و همکاری‌های دو کشور از جمله در عرصه ترانزیت و انرژی به نفع اقتصادهای کل منطقه اوراسیا است. او هم هماهنگی برای حل مشکلات سوریه در چارچوب آستانه را مورد تاکید قرار داده بود. 

ارسال نظرات