۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۷۳۱۷۳۱
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد؛

ضرورت حضور قرآن در سینما و هنر / اثر ظلم‌ها را در آثار هنری فریاد بزنیم

ضرورت حضور قرآن در سینما و هنر / اثر ظلم‌ها را در آثار هنری فریاد بزنیم
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: منظور از حضور قرآن در سینما و هنر این است که بیاییم مفاهیم اساسی قرآن را به تصویر بکشیم.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از سازمان دارالقرآن الکریم بیان داشت: در مورد ساختار فعالیت‌های قرآنی در کشور ۲ ایده وجود دارد، اما بنده معتقدم می‌شود به ایده سومی هم فکر کرد که مزیت‌‌های ۲ ایده قبلی را داشته باشد.

وی افزود: منظور ما از حضور قرآن در سینما و هنر این است که بیاییم مفاهیم اساسی قرآن را به تصویر بکشیم و نشان دهیم که دروغ و قتل و وجدان کاری نداشتن و ... چه ظلم بزرگی است.

حجت‌الاسلام خسروپناه ابراز داشت: تا می‌توانید همین جلسات کوچک و خانه‌‌های قرآن را ترویج دهید و تقویت کنید. جلساتی که بُعد معرفتی جدی و جذابیت‌های مورد نیاز هم داشته باشند. اینکه چه طور یک جلسه قرآن را راه‌اندازی کنیم و افراد را جمع کنیم خودش نیاز به آموزش دارد.

وی درباره موضوعات معرفتی قرآنی ادامه داد: این بحث‌ها خیلی ظریف است و باید جمع‌ها و نخبه‌های دانشگاهی در آن ورود کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان اظهار داشت: در فعالیت‌های محتوایی قرآن وسعت ایجاد کنید و اگر انحرافی وجود نداشت حتماً از آن حمایت کنید.‌

گفتنی است در ابتدای جلسه حجت الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم توضیحاتی پیرامون وضعیت حکمرانی قرآنی در کلان کشور، سابقه و جایگاه سازمان دارالقرآن الکریم، رویکردهای جدید این سازمان و پیشنهادهایی برای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه کرد.

ارسال نظرات