۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۷۰۲
رئیس بنیاد امام خمینی پاکستان:

قیام ملت های عربی از ثمرات اندیشه های امام خمینی است/ پایداری غزه نوید دهنده زوال طاغوت و صهیونیسم است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد امام خمینی (ره) پاکستان، فلسطین را مساله اصلی جهان اسلام خواند و تاکید کرد: پایداری غزه نوید دهنده نزدیکی پیروزی و زوال طاغوت و رژیم صهیونیستی و یارانش است.
سيد افتخار حسين نقوي رئيس بنياد امام خميني پاکستان
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید «افتخار حسین نقوی» رئیس بنیاد امام خمینی پاکستان در مصاحبه با پایگاه اینترنتی الانتقاد لبنان، آمریکا را به تلاش برای گسترش فتنه میان مسلمانان پاکستان متهم کرد و گفت: عملیات تروریستی که مدت هاست در پاکستان انجام می گیرد از نقشه های آمریکاست و ارتباطی به اختلافات طایفه ای ندارد. علما، ائمه مساجد و ملت پاکستان به خوبی می دانند انفجار مساجد، خیابان ها و پایگاه های ارتش و پلیس از آمریکا نشات می گیرند.

وی افزود: آمریکا بر این مساله واقف است که وحدت امت اسلامی می توانند در برابر نقشه های این کشور ایستادگی کند. بی سوادی و فقر از عوامل مهم ضعف کشور است و دشمنان اسلام در مقابل اندک پول توانسته اند برخی از علما و دین و وطن و ایمانشان را بخرند و مصالح خود را از راه این علما تامین سازند.

علامه نقوی ملت پاکستان را هوشیار خواند و تصریح کرد: ملت کاملا می داند آمریکا در پس این انفجارهای تروریستی، درصدد ضعیف جلوه دادن دولت پاکستان در کنترل امنیت کشور است و می خواهد با این ترفند، نیروهای بین المللی بیشتری را به پاکستان اعزام کند و بر ثروت هنگفت این کشور تسلط یابد.

رئیس بنیاد امام خمینی تلاش های آمریکا را بی فایده توصیف کرد و اظهار داشت: مردم پاکستان به وطن خود عشق می ورزند و پیرو اسلام و اهل بیت (ع) هستند، آمریکا تلاش فراوانی کرده است تا میان این ملت یکپارچه شکاف ایجاد کند، ولی حضور رهبران دینی و سیاسی هوشیار و آگاه سبب ناکامی نقشه های آمریکا در گسترش فتنه های مذهبی شده و پاکستانی ها بر این نکته استوارند که آمریکا دشمن همه ملت هاست.

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را عامل برهم خوردن معادلات جهان عنوان کرد و ادامه داد: رابطه دولت پاکستان با آمریکا یک رابطه ای تاریخی بوده و بر هیچ کس پوشیده نیست، اما آمریکا که دشمن مسلمانان است هیچ گاه با پاکستان صادق نبود، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران همه معادلات جهان را به هم ریخت و شاهد فروپاشی نظام شوروی و رسوا شدن آمریکا در جهان بودیم و ملت ها خصوصا مسلمانان، دوست را از دشمن تشخیص دادند.

سید افتخار حسین نقوی تاکید کرد: ملت پاکستان نیز به این نتیجه رسید که همه مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی کشور از دخالت های آمریکا نشات می گیرد. هم اکنون نیز دیدگاه دولت نسبت به آمریکا تغییر یافته و دخالت های مستمر این کشور را خطر بزرگی برای امنیت پاکستان می داند.

این روحانی شیعه پاکستان اهداف آمریکا در منطقه را شکست خورده تلقی کرد و بیان داشت: هدف اصلی آمریکا از نفوذ در پاکستان، ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود، اما پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و مقاومت شدید افغانی ها در برابر آمریکا همه نقشه های استکبار را نقش بر آب کرد و هم اکنون شاهد شکست نقشه های این کشور در منطقه هستیم.

وی نسبت به آینده پاکستان ابراز نگرانی کرد و گفت: پاکستان در مرحله بسیار خطرناکی قرار گرفته است، زیرا آمریکا درصدد ناامن ساختن کشور بوده و حکومت پاکستان در برابر این نقشه ها ضعیف است، دشمن در میان ما حضور یافته و می خواهد توان نظامی پاکستان را زیر سوال ببرد، باوجود همه این اقدامات، پاکستان قوی خواهد ماند.

علامه نقوی با اشاره به قیام ملت های عربی افزود: انقلاب های عربی از نتایج پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه با اسرائیل است، نتایج این جنگ و آنچه مقاومت اسلامی نشان داد ملت های عربی را نسبت به آینده امیدوار ساخت و به این نتیجه رساند که حکام عرب مزدور آمریکا و عامل تقویت این کشور هستند. بیداری اسلامی و انقلاب در مصر، تونس، لیبی و بحرین از ثمرات انقلاب اسلامی ایران و اندیشه های امام خمینی (ره) است، این قیام ها نوید مهمی برای اعاده حقوق فلسطینیان و مسلمانان جهان به شمار می آید.

وی فلسطین را مساله اصلی جهان اسلام خواند و تاکید کرد: فلسطین مساله اصلی امت اسلامی است و مسلمانان وظیفه دارند این ملت مظلوم را یاری کنند، پایداری غزه نوید دهنده نزدیکی پیروزی و زوال طاغوت و اسرائیل و یارانش است./980/ب901/گ
ارسال نظرات