۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۱۱۹

مقتدی صدر دخالت آمریکا در امور داخلی سوریه را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق، دخالت آمریکا و پافشاری این کشور بر کناره گیری بشار اسد از قدرت را محکوم کرد.
سيد مقتدي صدر رهبر جريان صدر عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای، دخالت آمریکا در امور داخلی سوریه را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: با وجود اینکه مدت ها در قبال حوادث کنونی سوریه سکوت کرده ام، اما دیگر نمی توانم نسبت به دخالت های آشکار آمریکا و اظهارات باراک اوباما که شر بزرگ به شمار می آید بی تفاوت باشم و به تماشای دخالت های این شر بنشینم.

سید مقتدی صدر افزود: همگان می دانند که بنده از انقلاب های تونس، مصر و ملت های دیگر حمایت کرده و از پیروزی این قیام ها خوشحال شده ام، اما نباید همه مسائل را با هم درآمیخت. تفاوت های بسیار زیادی میان انقلاب های مردمی در کشورهای عربی با آنچه در سوریه رخ می دهد وجود دارد.

رهبر جریان صدر عراق تصریح کرد: اختلاف در ملت نیست و اگر ملت در پی آزادی باشد این حق را دارد، اما اختلاف در حکومت هاست. بشار اسد بر خلاف حسنی مبارک، علی عبدالله الصالح، زین العابدین بن علی و دیگران از مردان مخالف و مانع بزرگی در حضور استعماری آمریکا در مدیترانه به شمار می آید.

وی از مقاومت ملت سوریه در برابر آمریکا تقدیر کرد و اظهار داشت: تقریب میان ملت و حکومت، اعطای آزادی، ساخت دولت بر اساس محبت و صلح و فراهم کردن خدمات برای ملت از مهم ترین بندهای مقاومت در برابر آمریکا از سوی سوریه است، بنده به ملت مقاوم و مجاهد سوریه که در برابر نقشه های آمریکا ایستاده اند تقدیر می کنم.

حجت الاسلام صدر از آمادگی خود جهت اصلاح اوضاع سوریه خبر داد و تاکید کرد: در صورتی که ملت و دولت سوریه بخواهند آمادگی کاملی دارم تا جهت اصلاح وضعیت کنونی پیشگام شوم.

روحانی برجسته عراق از مواضع ترکیه در قبال سوریه ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: هر دولت وفردی که در صدد اصلاح باشد خداوند او را پاداش دهد. از ترکیه به دلیل محکومیت دخالت آمریکا و تلاش جهت برقرای ثبات و آرامش در سوریه تقدیر و تشکر می کنم.

گفتنی است باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته از بشار اسد خواست از قدرت کناره گیری کند و با متهم کردن نظام سوریه به شکنجه و کشتار مردم، حساب های بانکی دولت سوریه در بانک های آمریکا را بست و شهروندان آمریکایی را از حضور در سوریه برحذر داشت.

پس از این اظهارات بود که دولت های انگلستان، فرانسه و آلمان نیز بر لزوم کناره گیری بشار اسد تاکید کردند.

نکته جالب اینکه، برخی از حکام عربی نیز پس از اظهارات تند و مداخله جویانه پادشاه عربستان نسبت به سوریه، واکنش مشابهی نسبت به کشورهای اروپایی داشته و کناره گیری بشار اسد را خواستار شدند.

مشابهت این دو رویداد دقیقا زمانی رخ داد که اوباما با ملک عبدالله درباره محکومیت بشار اسد و نظام حاکم بر سوریه به توافق رسیدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات