۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۵۳۰۲۴

جویندگان کار در روسیه می توانند از عکس محجبه در کارت شناسایی خود استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ روسیه از این پس به آن دسته از زنان مسلمانان که به دنبال فرصت های شغلی در این کشور هستند اجازه خواهد داد از عکس محجبه بر روی کارت شناسایی خود استفاده کنند.
روسيه و حجاب
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری اسلام اند اینفو، روسیه اعلام کرد که از این پس زنان مسلمان جویای کار در این کشور می توانند از عکس محجبه بر روی کارت های شناسایی خود استفاده کنند.
 این تصمیم در راستای احترام به حقوق پیروان سایر ادیان اتخاذ شده و قانون آن به امضای کنستانتین روموندانوفسکی، رییس سرویس مهاجران فدرال روسیه رسیده است.
 در این قانون آمده است: اشخاصی که اعتقادات مذهبی آنان حضور در اماکن عمومی را بدون حجاب ممنوع می کند اجازه دارند با روسری عکس بگیرند، به شرطی که تمامی صورت آنان در عکس مشخص باشد.  
 از سال 2003 میلادی، وزارت کشور روسیه به زنانی که از کشورهای مسلمان برای کار به این کشور آمده اند اجازه داد از زمان ورود به خاک روسیه از عکس محجبه در پاسپورت خود استفاده کنند.

گفتنی است اسلام در روسیه دارای پیشینه تاریخی بالایی است ودومین دین بزرگ در این کشورمحسوب می‌شود. ورود اسلام به روسیه به قرن 8 قمری باز می‌گردد و نتیجه آن جمعیت حدود 15 تا 20 میلیونی مسلمانان در روسیه فعلی است.

 

پس از انقلاب 1917 روسیه، وضعیت مسلمانان روسیه به طور کلی تغییر یافت. از سال 1927مبارزه قاطعانه با دین شروع شد. در زمان حاکمیت کمونیست‌هادر روسیه اسلام مانند ادیان دیگر سرکوب شد، تاجایی که بسیاری از مساجد همانند کلیساها بسته بودند و مسجد ماراکانی در کازان تنها مسجدی بود که فعالیت می‌کرد.
 اولین جلوه‌های اسلام در سال 1990پس از فروپاشی شوروی پدیدار شدند: تعداد زائران روسی به مکه پس از فروپاشی شوروی افزایش پیدا کرد، در سال 2006 میلادی بیش از هجده هزار زائر روس از سراسر کشور برای حج عازم عربستان شدند./990/ب903/ک
ارسال نظرات