۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۵۵۲۳۰
انتشارات تراث منتشر کرد؛

کتاب سلوک با همسر؛ نه حرف من نه حرف تو حرف خدا

خبرگزاری رسا ـ کتاب سلوک با همسر؛ نه حرف من، نه حرف تو، حرف خدا به همت انتشارات تراث به بازار کتاب عرضه شد.
سلوک با همسر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «سلوک با همسر؛ نه حرف من، نه حرف تو، حرف خدا» به قلم ص.ج در زمینه زندگی زناشویی و با موضوعات سلوک و عرفان عملی خانواده و جنبه های مختلف روابط زناشویی در اسلام گردآوری شده است.

نهاد خانواده یکی از مهمترین و اصلی ترین ارکان جامعه بوده و تأثیر شگرفی بر حیات فکری و فرهنگی و معنوی و ایمانی اجتماع دارد، آشنایی با ظرافتهای همسرداری با الهام پذیرفتن از معارف قرآن و عترت و اهتمام داشتن به مراقبت از آن است.

خواست حضرت حق تعالی آن است که خانواده، کانون مودت و رحمت باشد و از آنجایی که سالک عاشق، نمی تواند خواسته ای جز خواسته محبوبش داشته باشد، باید با شناخت کامل موانع، آنها را از سر راه بردارد و بکوشد تا این رحمت و مودت خدادادی که از عناصر مهم اخلاقی محسوب می شود آسیبی نبیند و روز به روز تقویت شده و بر استحکام آن افزوده شود و جلوه و ظهور بیشتری داشته باشد و محیطی شاداب و نورانی و معنوی ایجاد کند.
در این کتاب به بیان سبک زندگی منطبق بر فطرت توحیدی پرداخته شده است، مؤلّف کتاب که از شاگردان آیت الله حاج سیّد عبدالله جعفری تهرانی و آیت الله حاج شیخ علی پهلوانی بوده است، با بهره گیری از روش سلوکی آن دو بزرگوار به نکات ارزشمندی در سیر الی الله توجّه داده و آنچه را که طالبان قرب الهی باید در مقام تحلیه و تخلیه ی آن در سلوک با همسر خویش داشته باشند، به خوبی تبیین کرده است.
این کتاب مشتمل بر 25 عنوان ( محبوب ترین دانا، تکریم والدین، حسن خلق، سوء خلق، صبر بر سوء خلق، حلم و پرهیز از شتاب زدگی، رفق و مدارا، پرهیز از خشم و غضب، توهین، تحقیر و ایذاء، پوزش خواهی و پوزش طلبی، آتش قهر، انصاف، مهرورزی، خوش گویی، شریک در دعا، همیاری و همکاری، هدیه دادن، تشکر و سپاس گزاری، منت گذاری، وفای به عهد، قناعت و ساده زیستی، پاسخ به نیازهای غریزی جنسی، تعاون، نیازمندی به موعظه و مطالعه و سخن آخرین) است که هر کدام از این عناوین به بخش های مختلفی تقسیم شده اند و مؤلف در رابطه با آنها توضیحاتی داده است.
مؤلف در بخشی از این کتاب آورده است: «از عارف بزرگوار مرحوم آقا سید هاشم حداد- قدس سره- که از شاگردان سلوکی حضرت جمال العارفین مرحوم آیة الله سید علی قاضی- قدس الله نفسه- بوده، نقل شده است که می فرموده: «انسان اگر بخواهد واصل شود، شروع آن از خانه و زن و بچه است.»
دربخشی از این کتاب آمده است: «یکی از طالبان موعظه نامه ای به ابوذر نوشت و تقاضای نصیحتی کرد. ابوذر در پاسخ نوشت: اگر توان داری، به کسی ستم مکن. بار دیگر آن شخص نوشت: این مطلب واضحی است، آیا دیده ای که کسی به دوست عزیزش بدی و ستم کند؟ ابوذر در جواب نوشت: آری عزیزترین افراد نزد تو نفست می باشد و هیچ کس بیش از خود انسان نزد خویشتن عزیز نمی باشد، پس هنگامی که فرمان خدا را زیر پا می گذاری و گناهی مرتکب می شوی، در حقیقت به خودت بدی می کنی و جان خود را می آزاری و مستحق محرومیت و آتش می نمایی.»
 نویسنده آیات و روایات و حکایاتی از شیوه عملی بزرگانی چون آیت الله آقا میرزا محمد تقی شیرازی، آیت الله بهجت، آیت الله پهلوانی، علامه طباطبایی، ملا مهدی نراقی، آقا شیخ غلام رضا یزدی، آیت الله بروجردی، رجب علی خیاط، آقا شیخ محمد ابراهیم آیتی، امام خمینی، آقاشیخ محمد بهاری همدانی، سید بن طاووس، مقام معظم رهبری، علامه حسن زاده آملی، و اشعاری از حافظ، باباطاهر را در این کتاب بیان کرده است و همچنین در اول هر پاراگراف مخاطب خود را با لفظ ای عزیز، مورد خطاب قرار داده و بعد از آن نصایح و سفارشات قرآن و اولیاء الله و نکاتی از بزرگان و عرفای دین که در کتب مختلف وجود دارد، آورده است. 
نویسنده در باب رفق و مدارا می نویسد: «ای عزیز! سهم رفق و مدارا در زندگی سعادتمندانه ات به اندازه ای است که سید مخلصین ( صلی الله علیه و آله ) فرمود: مدارا با مردم، نیمی از ایمان و رفق با آنان، نیمی از زندگی است.»
در جای دیگری از کتاب در مورد خشم و غضب می نویسد: «ای عزیز! یکی از اموری که سرمایه ها و اندوخته های سلوکی و معنوی ات را خاکستر کرده و به باد می دهد و تو را در دره سقوط قرار داده و به وادی هلاکت می کشاند، شعله خشم و غضبی است که نشأت گرفته از رضایت محبوب حقیقی ات - جل جلاله - نباشد.
برای تهیه این کتاب می توانید با شماره تلفن های02166906240 و 09190445785 تماس بگیرید.

کتاب سلوک با همسر (نه حرف من، نه حرف تو، حرف خدا) به قلم ص.ج در 312 صفحه با شمارگان 3000 نسخه و به قیمت 9700 تومان از سوی انتشارات تراث منتشر شده است./992/ن601/ق

ارسال نظرات