۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۹۱۸۱۹

تأکید امام جمعه احساء عربستان بر لزوم نهادینه شدن مفاهیم اخلاقی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه احساء عربستان با تاکید بر اخلاق مداری در جامعه دینی گفت: مفاهیم اخلاقی باید در جامعه نهادینه شود.
حجت الاسلام سيد هاشم سلمان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم سلمان، امام جمعه احساء عربستان، روز گذشته در مسجد آل‎الرسول این شهر، به نقش امام زین العابدین (ع) در اصلاح و هدایت جامعه اسلامی به حقیقت هستی اشاره کرد و گفت: امام سجاد (ع) در طول زندگی خود با عبادت و دعا مردم را انذار و به راه راست هدایت می‎کرد.


وی افزود: دعاهای این امام همام سرشار از مفاهیم اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و حقوقی است که هر انسانی با قرائت و عمل به آنان بسیاری از مشکلات روحی و جسمی را حل و فصل می‎کند.


این عالم عربستانی یکی از راه‎های ایجاد عدالت اجتماعی بین مردم را توجه به مفاهیم دعاهای حضرت امام زین العابدین (ع) دانست و بیان داشت: ملت‎ها باید برای دستیابی به عدالت اجتماعی تلاش و کوشش فراوانی برای گسترش مفاهیم اخلاقی در بین جامعه اسلامی کنند.


وی کمک به دیگران را مورد رضای خداوند برشمرد و اظهار داشت: کمک و یاری رساندن به دیگران یکی از بهترین اعمال تقرب انسان به خداوند است. ما باید هر آنچه که برای خودمان می‎پسندیم برای دیگران بخواهیم.


حجت الاسلام سید سلمان ادامه داد: مراکز و مجتمع‎های که در راستای کمک و یاری رساندن به دیگران فعالیت می‎کنند باید صبر و تحمل خود را در برابر بی اخلاقی‎هایی که از سوی برخی از افراد صورت می‎گیرد را بالا ببرند.


وی ترویج اخلاق مداری در بین جامعه اسلامی را بسیار ضروری برشمرد و گفت: نویسندگان، سخنرانان و بزرگان دین باید بیشتر به مسائل اخلاقی توجه و آن را در بین ملت‎ها ترویج و گسترش داد. مردم باید به مرحله‎ای از اخلاق مداری برسند که برای انجام عمل خیر از یکدیگر سبقت گیرند./994/ب903/د

ارسال نظرات