۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۰۳۰۲۷

استفاده آمریکا از لیست پرواز ممنوع برای استخدام جاسوس از میان مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ پلیس فدرال آمریکا با قرار دادن مسلمانان این کشور در لیست پرواز ممنوع آنان را تحت فشار قرار می‎دهد تا برای این سازمان جاسوسی کنند.
ليست پرواز ممنوع در آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شکایت یکی از مسلمانان آمریکا از اف.بی.آی، پلیس فدرال این کشور نشان می دهد که این سازمان با قرار دادن نام مسلمانان در لیست اشخاصی که از نظر قانونی نمی توانند با هواپیما مسافرت کنند قصد دارد که آنان را برای جاسوسی تحت فشار قرار دهد.
 
این شکایت که از سوی چهار مرد مسلمان آمریکایی تنظیم شده دولت این کشور را متهم می کند پس از آن که حاضر نشدند از سایر مسلمانان شهرهای نیویورک، نیوجرسی و نبراسکا جاسوسی کنند اسامی آنان را در لیست "پرواز ممنوع" قرار داده است.
 
رمضی قاسم، استاد حقوق دانشگاه نیویورک در این ارتباط می گوید: لیست "پرواز ممنوع" به منظور تامین امنیت جانی مسافران هواپیماها ایجاد شده اما اف.بی.آی از این لیست به منظور مجبور کردن افراد بی گناه به جاسوسی استفاده می کند.
 
لیست پرواز ممنوع در آمریکا که نام هزاران نفر در آن قرار دارد پس از حوادث یازده سپتامبر سال 2001 میلادی ایجاد شده و مشخص می کند که کدام یک از شهروندان آمریکایی و اتباع بیگانه نمی توانند به دلایل امنیتی از آمریکا خارج شده و یا به این کشور وارد شوند.
 
مدافعان حقوق بشر بارها هشدار داده اند که لیست پرواز ممنوع در آمریکا حاوی اسامی افراد بی شماری است که هیچ ارتباطی با فعالیت های تروریستی ندارند./990/ب904/د                                                                                               
ارسال نظرات