۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۱۶۴۷۹
فضل الله:

دولت عراق راه را برای عبور از مشکلات طایفه‌ای هموار کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با بیان اینکه عراق علاوه بر تغییر حکومت نیازمند تغییر رویه از سوی سیاستمدران این کشور است، گفت: دولت آینده عراق با عبور از مشکلات طایفه‌ای و مذهبی راه را برای آبادانی این کشور هموار سازد.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد حسنین (ع) برگزار شد، با اشاره به سالگرد پیروزی مقاومت اسلامی در نبرد سی و سه روزه با رژیم صهیونیستی در لبنان، وحدت و یکپارچگی مردم این کشور در برابر صهیونیست‌ها را بزرگ‌ترین سلاح مقاومت عنوان کرد و گفت: مقاومت اسلامی مانند گذشته حامی ارتش لبنان بوده و در کنار ارتش در راستای حراست از تمامیت ارضی این کشور تلاش خواهد کرد.
 
وی با تاکید بر لزوم توجه به مشکلات داخلی در برهه کنونی برای جلوگیری از ضعیف درونی در مقابل دشمن خارجی، خاطرنشان کرد: لبنان علاوه بر خطر همیشگی رژیم صهیونیستی در برخی مناطق، از سوی گروه‌های تکفیری نیز با تهدیدی جدی مواجه است که این امر نیازمند هوشیاری همگان است.
 
این عالم لبنانی با تاکید بر لزوم انتخاب رییس جمهور آینده و برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان، تصریح کرد: گروه‌های سیاسی و دولت و ارتش لبنان در برهه اخیر با تلاش‌های بسیار خود توانستند برخی مشکلات را حل و فصل کرده و از میزان بحران بکاهند که این امر در صورت ادامه همکاری‌ها، به حل بحران می‌انجامد.
 
حجت الاسلام فضل الله در ادامه با ابراز خشنودی از انتخاب حیدر العبادی برای تشکیل کابینه دولت عراق، ادامه داد: عراق باید به پایگاه انتشار وحدت اسلامی و همزیستی بین اقوام مختلف تبدیل شود، خروج از مشکلات و بحران‌های کنونی نیز تنها در پرتو تلاش همگانی میسر است.
 
وی افزود: برای اصلاح وضعیت موجود در عراق، تغییر حکومت به تنهایی کافی نیست و سیاستمداران عراقی باید در رویه و ذهنیت خود نیز در حکومت‌داری تغییر ایجا کنند. دولت آینده عراق باید با عبور از مشکلات مذهبی و طایفه‌ای راه را برای آبادانی این کشور هموار کند.
 
خطیب جمعه بیروت در پایان، تلاش رژیم صهیونیستی برای کسب امتیازات سیاسی از مقاومت اسلامی را محکوم به شکست خواند و گفت: مقاومت اسلامی همانگونه که در میدان نبرد رژیم صهیونیستی را سردرگم و کلافه کرد در میدان سیاست نیاز با ایستادگی بر شرایط مشروع خود این رژیم غاصب را ناکام می‌گذارد./983/ب902/د
ارسال نظرات