۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۳۱۸۳۷

تجمع علمای الازهر مصر در اعتراض به سوء استفاده سلفی‎های از قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ علمای الازهر مصر در اعتراض به برافراشتن قرآن از سوی سلفی‎ها در استان‎های مختلف این کشور تجمع اعتراض آمیزی انجام دادند.
علماي مصر

 


به گزارش خبرگزاری رسا، علمای الازهر مصر امروز به دعوت مجمع البحوث اسلامی این کشور در قالب دسته‎های در استان‎های مختلف این کشور همانند الإسماعیلیة، بورسعید، السویس، جنوب سیناء، مطروح، الفیوم، المنیا، بنی سویف، القلیوبیة و الشرقیة به تظاهرات و تجمع گسترده‎ای علیه اقدامت سلفی‎های تندرو پرداختند.


علمای الازهر مصر با محکوم کردن فعالیت‎های سلفی‎ها بیان داشتند: بالا بردن قرآن در 28 نوامبر (7 آذرماه) عملی حرام و بر خلاف سیره اسلامی است.


محی الدین عفیفی دبیرکل مجمع البحوث اسلامی مصر طی بیانیه‎ای که در این تظاهرات قرائت شد، گفت: علمای مصر و سخنرانان باید در خطبه‎های نماز جمعه، مدرسه‎، موسسه و شرکت‎ها نسبت به حیله و نیرگ سلفی‎ها هشدار دهند و مردم را از اقدامات آنان آگاه سازند.


در این بیانیه آمده است: سلفی‎ها با برافراشتن قرآن درپی ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشور هستند که برگزار چنین تظاهرات و تجمع‎های در خنثی سازی نقشه‎های سلفی‎ها تاثیر بسیار دارد.


محی الدین عفیفی تصریح کرد: برگزاری سخنرانی در طول هفته در همه استان‎های مصر و تجمع در روزهای پنجشنبه و جمعه، دو محوریست که دانشگاه الازهر مصر به صورت متمرکز به آن مشغول است./994/ب903/ک
 

ارسال نظرات