۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۴۹۶۴۳
عضو هیأت کبارالعلمای مصر تأکید کرد؛

انتشار فیلم‎های داعش به منزله مشارکت در جنایت‎هایشان است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت کبارالعلمای مصر مشاهده فیلم‎های مربوط به اقدامات داعش را حرام اعلام کرد و گفت: انتشار فیلم‎های داعش به منزله مشارکت در اقداماتشان است.
علي جمعه مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی جمعه، عضو هیأت کبارالعلمای مصر در شبکه تلویزیونی سی بی سی، با صدور فتوایی مشاهده فیلم‌های مربوط به اقدامات داعش در قتل، سر بریدن و آتش زدن گروگان‌ها را حرام اعلام کرد.

 

وی افزود: داعش از جریان‎های تروریستی، تکفیری و مجرم محسوب می‎شود و اقدامات آنان حرام است، اما مشاهده فیلم جنایت های داعش برای تحقیقات اشکالی ندارد.

 

مفتی سابق مصر از همه فعالان رسانه خواست تصاویر و فیلم‌های مربوط به اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه داعش را در شبکه‎های اجتماعی باز نشر نکنند زیرا این اقدام در راستای اهداف داعش به شمار می‌آید.

 

این عالم مصری با اشاره به احادیث و آیات قرآن کریم تصریح کرد: سیره نبی اکرم (ص) با انتشار اعمالی که بر فحشا تاکید دارد، مخالف است. انتشار فیلم‎های داعش به منزله مشارکت در اقدامات جنایتکارانه آنان است.

 

پیش از این نیز کارشناسان بارها اعلام کرده بودند، داعش با استفاده از استراتژی «النصر بلرعب» (پیروزی با ایجاد رعب و وحشت) تلاش می‌کند قدرت خود را چند برابر نشان دهد و به این ترتیب به پیروزی دست پیدا کند.

 

گفتنی است دو هفته گذشته دانشگاه الازهر مصر طی بیانیه‎ای مشاهده و بازنشر فیلم‌ها و تصاویر اقدامات داعش را حرام اعلام کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات