۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۸۴۹۵۷

مفتی لبنان نسبت به خروج تظاهرات از حالت مسالمت آمیز هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ مفتی لبنان مسؤولان را از برخورد خشونت آمیز با مردم معترض بر حذر داشت و اجرایی شدن پیشنهاد نبیه بری را خواستار شد.
عبداللطيف دريان مفتي لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، عبداللطیف دریان، مفتی لبنان، در سخنانی به وقایع پیش آمده در بیروت و تصرف وزارت محیط زیست از سوی معترضان اشاره کرد و گفت: معترضان برای رساندن ندای اعتراض خود به گوش مسؤولان از طرق مسالمت آمیز اعتراض کردند و در پی تحقق خواسته های مشروع خود هستند و این امری است که در قانون مجاز شمرده می شود.


وی افزود: اقدام معترضان در قالب شورش ضد دولتی نبوده و این افراد برای تعطیل کردن وزارت محیط زیست در آن تحصن نکردند؛ چرا که ورود به اماکن عمومی دولتی با حالت شورش موجب تزلزل امنیت در کشور می شود. دولت باید مراقب باشد که در برخورد با افراد معترض از زور بهره نگفته و با خشونت با این افراد رفتار نکنند.


مفتی لبنان ادامه داد: دولت ما در چارچوب قانون، مسؤولیت اداره کشور را بر عهده دارد و برای برون رفت از بحران باید دولت و مردم همکاری داشته باشند. در صورت ادامه تعطیلی مجلس پارلمانی اقدامات دولت نیز تحت شعاع قرار می گیرد و میزان نارضایتی مردم نیز افزایش می یابد.


این عالم اهل سنت لبنان به پیشنهاد نبیه بری مبنی بر دور جدید مذاکرات بین طرف‌های سیاسی اشاره کرد و آن را سازنده خواند.


وی در پایان تاکید کرد: برای نجات لبنان از باتلاق سیاسی و خروج از تنگنای ایجاد شده در زمینه اجتماعی و خدمات شهری برگزاری این مذاکرات امری ضروری است./1321/ب902/د

ارسال نظرات